ابراز خوشبینی تاسک درباره به خاتمه رسیدن مذاکرات توافق برگزیت

به گزارش بلاگ پو، رئیس شورای اروپا نسبت به نتیجه بخش بودن مذاکرات برگزیتی نخست وزیران انگلیس و ایرلند و ایجاد مسیری برای اجرای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد.

ابراز خوشبینی تاسک درباره به خاتمه رسیدن مذاکرات توافق برگزیت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد تاسک رئیس شورای اروپا روز آدینه در جدیدترین دور مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) نسبت به نتایج دیدار نخست وزیران بریتانیا و جمهوری ایرلند، ابراز خوش بینی کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، تاسک گفت: پیغام های امیدوارکننده ای از نخست وزیر ایرلند درخصوص محتمل بودن رسیدن به توافق [با بریتانیا] دریافت کردم. اکنون که سخن می گویم، گفت وگوهای فنی در بروکسل در حال اجرا هستند.

تاسک اضافه کرد: البته تضمینی برای رسیدن به موفقیت و عملاً زمان رو به اتمام است. اما حتی کمترین شانسی باید مورد استفاده قرار گیرد.

روز گذشته لئو وارادکار نخست وزیر جمهوری ایرلند پس از دیدار با بوریس جانسون همتای بریتانیایی خود به طور غیرمنتظره ای بیان کرد مسیری برای دست یابی به توافق برگزیت میسر شده است. پیش تر وارادکار پیشنهادات دولت جانسون برای موارد این توافق را رد نموده بود.

از سوی دیگر گفت وگو میان مذاکره کنندگان اتحادیه اروپا و بریتانیا نیز در شهر بروکسل شروع شده است.

در همه پرسی سال 1395، مردم بریتانیا به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای سال جاری تکمیل گردد، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در خصوص وضعیت رابطه سیاسی و مالی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

این کشمکش ها منجر به استعفای ترزا می نخست وزیر قبلی بریتانیا شد. جانسون پس از آن که جایگزین ترزا می شد، بیان کرد با توافق یا بدون توافق با اتحادیه اروپا، برگزیت را در تاریخ 31 اکتبر اجرایی می نماید و از آن موقع هرگونه پیشنهاد برای تمدید مجدد زمان اجرایی شدن آن را رد نموده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13489

به "ابراز خوشبینی تاسک درباره به خاتمه رسیدن مذاکرات توافق برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز خوشبینی تاسک درباره به خاتمه رسیدن مذاکرات توافق برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید