اخراج گسترده کارگران نگهداری فضای سبز تکذیب شد

به گزارش بلاگ پو، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: طبق ضوابط و شرایط پیمان های نگهداری(نگهداری به صورت حجمی) دخالت مستقیم در فرآیندهای به کارگیری و جذب نیرو از سوی عوامل سازمان پارک ها صحیح نیست.

اخراج گسترده کارگران نگهداری فضای سبز تکذیب شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، پیغام جوادیان سه شنبه 10 دی با بیان این که حفظ و نگهداری از فضای سبز شهر قم در حال حاضر توسط 25 پیمان نگهداری انجام می گردد، اظهار کرد: این پیمانکاران با تعداد حدود هزار و 300 نیروی ثابت، سالانه با هزینه 600 میلیارد ریال امور مرتبط با حفظ و نگهداری از فضای سبز شهر قم را انجام می دهند.

وی اضافه نمود: اقدامات قابل توجهی که در سال های اخیر در راستای توسعه فضای سبز در شهر انجام شده است و شهرداری قم با افزایش 4 برابری بودجه فضای سبز و تخصیص بیش از 200 میلیارد تومان در سال، نقش مهمی در اشتغال زایی این بخش داشته است.

جوادیان خاطر نشان کرد: در سالیان گذشته بعضی پیمانکاران در پیمان های نگهداری از تعدادی کارگر فصلی خارجی در عرصه های فضای سبز استفاده می کردند که با برنامه ریزی انجام شده، صدور اخطار و اعمال موارد قانونی، در حال حاضر هیچ کارگر خارجی در عرصه های نگهداری فضای سبز حضور نداشته و حتی به منظور اجرای پروژه های کوتاه مدت نیز از کارگران ایرانی و بومی استفاده می گردد.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم عملیات نگهداری از فضای سبز شهر قم را شامل بوستان های شهری و جنگلی، میدان ها و رفیوژها به وسعت حدود 25 میلیون مترمربع دانست که به دو بازه زمانی کم کار و پرکار تقسیم می گردد.

وی ادامه داد: در فصول پرکار که حدود 8 ماه از سال است، با توجه به افزایش چشم گیر دفعات آبیاری، افزایش قابل توجه حجم نظافت بوستان ها به دلیل حضور حداکثری شهروندان، کاشت گسترده درختان، درختچه های و گیاهان زینتی و عملیات تخصصی نگهداری فضای سبز، پیمانکاران طبق احتیاج فنی و مطابق با قوانین اداره کار و شرایط دفترچه های پیمان امکان جذب نیرو به صورت موقت دارند.

جوادیان اعلام کرد: در فصول کم کار با کاهش عملیات نگهداری و خزان درختان و حضور حداقلی شهروندان در بوستان ها از تعداد این نیروها کاسته می گردد و باوجود این اغلب آن ها در سایر پروژه های زیربنایی فضای سبز نظیر، پروژه های آب رسانی، توسعه جنگل کاری، باغچه سازی معابر و … به کار گرفته شده و اخراج کارگران به این طریق به هیچ عنوان صحت ندارد.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: طبق ضوابط و شرایط پیمان های نگهداری(نگهداری به صورت حجمی) دخالت مستقیم در فرآیندهای به کارگیری و جذب نیرو از سوی عوامل سازمان پارک ها صحیح نیست. همچنین سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم منحصراً وظیفه قانونی خود را که نظارت بر چگونگی حفظ و مراقبت از فضای سبز شهر قم است را انجام خواهد داد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18604

به "اخراج گسترده کارگران نگهداری فضای سبز تکذیب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخراج گسترده کارگران نگهداری فضای سبز تکذیب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید