اپل احتمالا بهار سال آینده تولید آیفون 12 مینی را خاتمه می دهد

به گزارش بلاگ پو، این طور که به نظر می رسد، اپل قصد دارد بهار سال آینده، تولید کوچکترین عضو از پرچم داران سری آیفون 12 یعنی آیفون 12 مینی را متوقف کند.

اپل احتمالا بهار سال آینده تولید آیفون 12 مینی را خاتمه می دهد

اواخر سال 2020، اپل از چهار پرچم دار سری آیفون 12 رونمایی کرد. محصولاتی که شامل آیفون 12 مینی، آیفون 12 و دو مدل پرو و پرو مکس بودند. تصمیم شرکت کوپرتینویی مبنی بر تولید یک گوشی کوچک 5.4 اینچی به نوعی ریسک محسوب می شد چون طی سال های اخیر، کاربران بیشتر به گوشی هایی با نمایشگر بزرگ تمایل نشان دادند. با این حال موفقیت آیفون SE 2020 و همچنین علاقه کاربران و طرفداران اپل به گوشی های کوچک و خوش دست شرکت، اپل را مجاب کرد بار دیگر یک گوشی کوچک تولید کند اما همه چیز طبق خواسته آن ها پیش نرفت.

آیفون 12 مینی گوشی بسیار قدرتمند و در عین حال کوچک است تا کاربرانی که به گوشی های بزرگ علاقه ندارند بتوانند به راحتی از در اختیار داشتن یک محصول با کیفیت بالا بهره مند شوند. این پرچم دار 5.4 اینچی به لطف حذف حواشی، بله راحتی درون دست قرار می گیرد و فوق العاده سبک و خوش دست است. همچنین قیمت 699 دلاری که اپل برای آن در نظر گرفت باعث شد کاربرانی با بودجه محدودتر هم بتوانند به راحتی به آن به عنوان پرچم داری از اپل دسترسی داشته باشند. به نظر می رسد در کنار تمام نقطه قوت هایی که آیفون 12 مینی دارد، درگیر مشکلاتی هم هست که از جمله مهم ترین آن می توان به باتری 2227 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد. برای یک گوشی در سال 2021 که از قدرت سخت افزاری فوق العاده بالا بهره می برد و به اینترنت 5G هم مجهز شده، باتری با چنین ظرفیتی اصلا جوابگوی نیاز کاربران نیست.

  • آیفون 12 مینی طرفدار ندارد!

طی سال های اخیر، تمام شرکت های سازنده گوشی های هوشمند از جمله خود اپل تلاش کردند باتری های پرظرفیت تری در گوشی های خود قرار دهند. در نتیجه پرچم دارهایی را شاهد بودیم که به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز می شدند که از جمله معروف ترین آن ها می توان به S20 اولترا و S21 اولترا اشاره کرد. در بدترین حالت هم پرچم دارهای اندرویدی به باتری های 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز می شوند.

اپل با وجود اینکه گوشی های خود را به نمایشگرهای 120 هرتزی مجهز نکرد، باز هم تصمیم گرفت ظرفیت کلی باتری بهترین مدل خود را کمتر از 4000 میلی آمپر ساعت نگه دارد. اصرار اپل بر تعبیه باتری های کم ظرفیت تر و از طرفی اندازه کوچک آیفون 12 مینی باعث شد این محصول تنها بتواند یک باتری 2227 میلی آمپر ساعتی را در خود جای دهد.

نمایشگر کوچک که به خودی خود عامل جذابی برای رسیدگی به کارهای روزمره کاربران به حساب نمی آید در کنار ظرفیت پایین باتری، عواملی بودند که باعث شدند آیفون 12 مینی در مقایسه با سه مدل دیگر، با وجود داشتن قیمتی بسیار مناسب، بدترین فروش را داشته باشد. طوری که فروش جهانی این محصول تنها 6 درصد از میزان فروش کل آیفون های سری 12 را تشکیل می دهد و این اصلا هدفی نبود که اپل در سر داشت.

در نتیجه شرکت امنیتی جی پی مورگان معتقد است اپل احتمالا در سه ماه دوم سال جاری میلادی (فصل بهار سال 1400)، تولید این گوشی را متوقف خواهد کرد. ویلیام یانگ، تحلیلگر زنجیره تأمین شرکت مورگان، به تازگی اعلام کرده که تولید آیفون 12 و آیفون 12 مینی به ترتیب 9 و 11 میلیون کاهش خواهد داشت. برخی دیگر از تحلیلگران اما معتقدند اپل در عوض، تولید آیفون 12 پرو مکس را حدود 11 میلیون افزایش خواهد داد. آیفون 12 پرو مکس بهترین پرچم دار ساخته شده توسط اپل است که به نمایشگر 6.7 اینچی و باتری 3687 میلی آمپر ساعتی مجهز شده.

جالب اینجاست که حتی در این شرایط هم گفته می شود سری آیفون 13 در چهار مدل با اندازه هایی مشابه نسل فعلی راهی بازار می شوند. گزارش ها حاکی از آن است که شرکت کوپرتینویی به دنبال راهی است تا بتواند مصرف این گوشی را بهینه تر و عملکرد آن را بهبود بخشد تا در نتیجه فروش آن افزایش پیدا کند. با این حال اپل ابتدا باید به دنبال پاسخ این پرسش باشد که آیا واقعا باتری ضعیف مشکل اصلی کاربران است یا نمایشگر کوچک. چرا که این روزها از گوشی هوشمند گرفته تا تبلت ها و حتی ساعت های هوشمند، با نمایشگرهای بزرگتر طراحی می شوند تا بهتر جوابگوی نیاز کاربران باشند.

تولید گوشی کوچک آن هم در حد و اندازه یک پرچم دار باعث می شود کاربر نتواند از تمام پتانسیل یک گوشی بهره کافی را ببرد چرا که در درجه اول ضعف باتری این اجازه را نمی دهد و در درجه دوم انجام بازی یا تماشای فیلم در محصولی با چنین ابعاد اصلا لذت بخش نیست. با این حال انتظار اپل این است که با یافتن راهی برای افزایش ظرفیت باتری، بدون اینکه نمایشگر به شکل محسوسی بزرگتر شود، بتواند کاربران را به خرید آیفون 13 مینی (یا هر اسمی که اپل برای آن در نظر گرفته) ترغیب کند.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا گوشی کوچک با طول عمر مناسب باتری می تواند این روزها جوابگوی نیازهای متعدد کاربران باشد؟

منبع: PhoneArena

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 43403

به "اپل احتمالا بهار سال آینده تولید آیفون 12 مینی را خاتمه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل احتمالا بهار سال آینده تولید آیفون 12 مینی را خاتمه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید