بازگشت اعتماد به هواوی در سایه توافقی جدید

به گزارش بلاگ پو، شرکت هواوی میخواهد به منظور حفاظت از نام و نشان خود، با کشورهای نگران درباره جاسوسی از اطلاعات کاربرانشان وارد توافق و عهدنامه جدیدی گردد.

بازگشت اعتماد به هواوی در سایه توافقی جدید

به گزارش خبرنگاران، هواوی که بزرگترین تولیدنماینده و توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه نماینده موبایل در دنیا محسوب می گردد، در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و بسیاری از کشورهای هم پیمانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است و بسیاری از این کشورها اعم از آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و بعضی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و بریتانیا استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شرکت چینی را تحت تأثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین ممنوع اعلام نموده بودند.

با اینکه دولت چین و شرکت هواوی همه این اتهامات را بارها رد و تکذیب کردند، به نظر می رسد که نگرانی در مورد جاسوسی از اطلاعات کاربران در کشورهای مختلف علیه این اپراتورهای مخابراتی همچنان وجود دارد.

در حالی که کشورها باوجود تمایل شدید به توسعه و برقراری زودهنگام زیرساخت های شبکه نسل پنجم اینترنت 5g و همکاری با این غول تکنولوژی، نمی توانند به طور تمام و کمال به این شرکت بزرگ اعتماد نموده و توسعه شبکه مخابراتی کشور خود را به دست آن بسپارند، بدون شک این اتفاق برای تمامی این کشورها و همچنین شرکت هواوی ضرر و خسارت بزرگی به شمار خواهد آمد، چرا که موجب خواهد شد زیرساخت های شبکه های مخابراتی در کشورهای مذکور به تعویق افتاده و اپراتور مخابراتی دیگری توانایی برقراری ارتباط مورد نظر را نداشته باشد یا از لحاظ مالی صرفه مالی نداشته باشد و از طرفی دیگر شرکت هواوی نیز بازارهای بزرگ خود را در دنیا از دست بدهد و شاهد کاهش شدید درآمد و سودآوری خود باشد.

حالا به تازگی اخباری در تک کرانچ منتشر شده است که نشان می دهد هواوی میخواهد به منظور جلوگیری از خسارات جبران ناپذیر عدم همکاری با کشورهای بزرگ دنیا با آنها وارد موافقت نامه جدیدی گردد که در آن به عدم جاسوسی از اطلاعات و حریم خصوصی کاربران متعهد می گردد.

لیانگ هو، رئیس شرکت چینی هواوی در این خصوص خاطرنشان نموده است: ما می خواهیم با دولت های مختلفی همچون بریتانیا وارد مذاکره جدیدی شویم و موافقت نامه ای را مبنی بر عدم جاسوسی از اطلاعات کاربران و مشترکان آنها به امضا برسانیم تا متعهد شویم که تجهیزات ما هیچ گونه جاسوسی یا نفوذ هکرها از درهای پشتی را به دنبال نخواهد داشت و بدین ترتیب به آنها این اطمینان را بدهیم که با خیال آسوده به قراردادهای همکاری با ما بیاندیشند.

رویترز همچنین در این خصوص نوشته است که بریتانیا هم اکنون در حال آنالیز شرایطی است تا علاوه بر حفظ حریم خصوصی کاربران و مشترکان شبکه های مخابراتی، به هواوی اجازه می دهد در توسعه زیرساخت های مربوطه مشارکت داشته باشد تا دسترسی این کشور به شبکه پرسرعت نسل پنجم اینترنت همراه را میسر سازد.

سخنگوی دولت بریتانیا نیز در مورد نگرانی های مربوط به شرکت هواوی عنوان نموده است: امنیت در شبکه های ارتباطی بریتانیا همیشه بزرگترین اولویت ما بوده است و ما قصد داریم تحت هر شرایطی محافظت از حریم خصوصی کاربران و مشترکان شبکه های مخابراتی و ارتباطی را کنترل کنیم.

شاید آمریکا کوتاه بیاید!

بعضی از کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که آمریکا ممکن است در آینده ای نزدیک برای ادامه فعالیت هواوی در زیرساخت های مخابراتی این کشور تخفیف قائل گردد.

با توجه به تشدید فشار از سوی دولت ترامپ و بعضی دیگر از کشورهای هم پیمان آمریکا که تحت تأثیر جریان سازی های آن و احتمال جاسوسی هواوی از حریم خصوصی کاربران، اقدام به لغو موقت قراردادهای همکاری با این شرکت چینی نموده بودند، حالا بسیاری از منتقدان بر این باورند که تعداد زیادی از مناطق شهری و روستایی ایالات متحده آمریکا وجود دارند که زیرساخت های ارتباطاتی آنها توسط هواوی ساخته، نصب و توسعه داده شده است و همچنان نیازمند تجهیزات این شرکت هستند که در طول یک سال اخیر به خاطر محدودیت های اعمال شده توسط دولت ترامپ با مسائل و دردسرهای فراوانی روبرو شده و اعلام نموده اند که به منظور تعمیر و بازرسی های موارد موردنیاز نیازمند یاری و آنالیز هواوی هستند.

بنابراین بسیاری از کارشناسان بر این باورند که ضروری است که دولت آمریکا برای ادامه فعالیت شرکت چینی هواوی در این کشور تخفیف قائل شده و راه را برای بازگشت آن به منظور تعمیر و بازرسی و نصب تجهیزات و قطعات موردنیاز در زیرساخت های این کشور پهناور باز بگذارد تا خود متحمل هزینه های هنگفتی در آینده نگردد.

بر اساس گزارشی که در وب سایت engadget آمده است، این کارشناسان فعال در حوزه ارتباطات و فناوری معتقدند در صورتی که دولت آمریکا راهی برای بازگشت و ادامه فعالیت هواوی به این کشور باز نگذارد، مجبور خواهد بود از سایر اپراتورهای مخابراتی برای تعمیر و نصب تجهیزات ارتباطی و اینترنتی بهره ببرد و یا زیرساخت های خود را به طور کامل تعویض نمایند که در هر دو حالت، متحمل هزینه های هنگفت و خسارات جبران ناپذیری خواهد شد و به هیچ وجه برای دولت آمریکا صرفه مالی نخواهد داشت.

بنابراین محتمل است دولت ترامپ با برآورد هزینه و خسارات عدم همکاری با هواوی، در آینده ای نزدیک به فکر بازگشت این شرکت چینی بیفتد که البته این اتفاق با اعمال فشار و قوانین دست و پاگیر ی رخ خواهد داد.

ماجرا از اوایل سال 2018 شروع شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اظهار داشت که گوشی های هوشمند ساخت شرکت های چینی نظیر هواوی و زدتی ای از شهروندان و مقامات آمریکایی جاسوسی می نمایند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می دهد تا علیه ایالات متحده از آن ها استفاده کند. بعد از آن تمامی فعالیت های مخابراتی این غول تکنولوژی را نیز ممنوع اظهار داشت و از همه کشورهای هم پیمانش نظیر کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی خواست به منظور حفظ حریم خصوصی خود با این شرکت قطع همکاری نمایند. با این که دولت چین و شرکت های هواوی و زدتی ای همگی این اتهامات را بارها رد و تکذیب نموده اند، اما به نظر می رسد که آمریکایی ها به کوشش برای جلوگیری از فعالیت آن ها و قطع همکاری سایر کشورها ادامه می دهند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12571

به "بازگشت اعتماد به هواوی در سایه توافقی جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت اعتماد به هواوی در سایه توافقی جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید