بیشترین صادرات فرآورده های نفتی ایران در زمان تحریم محقق شد

به گزارش بلاگ پو، تهران (پانا) - رییس هیات مدیره شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی با بیان اینکه دشمن به دنبال صفر شدن صادرات نفتی ایران و جلوگیری از صادرات محصولات پتروشیمی بود، گفت که ما نه تنها در برابر این تحریم به زانو در نیامدیم که رکورد بیشترین صادرات فرآورده های نفتی ایران در طول تاریخ را در زمان همین تحریم های شدید محقق کردیم.

بیشترین صادرات فرآورده های نفتی ایران در زمان تحریم محقق شد

به گزارش ایسنا، حبیب الله بیطرف در مراسم بیست و ششمین سالگرد تاسیس شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی با تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند اسلامی ایران و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس، گفت: در یکسال اخیر بیشترین فشارهای تحریم به اقتصاد ایران وارد شده و هدف دشمن از اعمال تحریم ها، فلج کردن اقتصاد ایران و به زانو درآوردن نظام جمهوری اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه به همین دلیل صنعت نفت تحت شدیدترین تحریم ها برای به صفر رساندن صادرات نفت خام بود، اظهار کرد: آنها همچنین به دنبال جلوگیری از صادرات محصولات پتروشیمی بودند، اما در این اهداف ناکام ماندند، امروز آنها رفته اند و کشور ایران روی پای خود ایستاده است.

رییس هیات مدیره شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی، ادامه داد: در این مدت اگرچه فشارهایی به اقتصاد ایران و مردم ایران وارد کردند ولی کشور به زانو درنیامد و هیچگاه صادرات نفت به صفر نرسید.

بیطرف تاکید نمود: در دوره ای که شاهد شدیدترین تحریم ها به ویژه علیه صنعت نفت و پتروشیمی ایران بودیم، پالایشگاه ها و پتروشیمی ها با تمام ظرفیت کار کردند و بیشترین صادرات فرآورده های نفتی در طول تاریخ در همین زمان بدست آمد.

وی افزود: در سال 1398 پتروشیمی ایران 15 میلیارد دلار محصول فراوری کرد و 10 میلیارد دلار آن را صادرات کرد.

رییس هیات مدیره شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی با بیان اینکه مصرف خوراک پتروشیمی ها در سال 1398 اعم از گاز طبیعی، اتان، نفتا، میعانات و نفت سفید معادل روزانه 800 هزار بشکه نفت خام شد، گفت: این مقدار در سال 1404 به 2 میلیون بشکه در روز می رسد و همه این اتفاقات، یعنی نه تنها ما بر اثر تحریم از پا در نیامده ایم، بلکه طرح های توسعه صنعت پتروشیمی هم متوقف نشد.

وی توضیح داد: طبق برنامه ریزی اجرا شده، قرار بود در طی سال 1399 و تا پایان این سال، 17 طرح توسعه پتروشیمی با مبلغ سرمایه گذاری 11 میلیارد دلار افتتاح گردد که تا به امروز 12 مورد آن افتتاح شده که سه طرح آن یعنی طرح بزرگ پالایشگاه گازی بیدبلند و طرح الفین و SRU ایلام و پتروشیمی لردگان مربوط به هلدینگ خلیج فارس بوده است.

رییس هیات مدیره شرکت توسعه صنایع پتروشیمی با بیان اینکه در شرایط تحریم های سنگین و سخت، ما به توسعه ساخت داخل کالا و تجهیزات صنایع نفت و گاز و پتروشیمی بیشتر پرداختیم، گفت: امروز بیش از 65 درصد کالا و تجهیزات مورد احتیاج صنعت نفت و پتروشیمی در داخل کشور فراوری می گردد.

وی توضیح داد: همه این دستاوردها در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، یعنی ما توانسته ایم فشار تحریم ها را تحمل کنیم، ما توانسته ایم به شرکت های دانش بنیان بیشتر اعتماد کنیم، ما توانسته ایم به بخشی از فناوری های ساخت تجهیزات مورد احتیاج دست پیدا کنیم و ما توانسته ایم ظرفیت فراوری محصولات پتروشیمی را نه تنها حفظ کنیم که آن را افزایش هم بدهیم و همه اینها در گرو کوشش متخصصان و تدبیر مدیران ما بوده است.

وی خاطر نشان کرد: ما قدردان زحمات همه کوششگرانی که چنین دستاوردهای بزرگی را برای صنعت نفت و پتروشیمی به ارمغان آوردند هستیم.

در این مراسم از کوششگران نمونه طرح های راه اندازی شده شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس شامل پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس و پتروشیمی ایلام و همچنین مدیر نمونه شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی تقدیر شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 42766

به "بیشترین صادرات فرآورده های نفتی ایران در زمان تحریم محقق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین صادرات فرآورده های نفتی ایران در زمان تحریم محقق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید