تزریق واکسن جدید ایرانی کرونا رازی کووپارس به داوطلبان

به گزارش بلاگ پو، محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن رازی گفت: تا به امروز بیش از 80 داوطلب مرحله اول تست انسانی واکسن ایرانی کرونا به نام رازی کوو پارس را دریافت کردند.

تزریق واکسن جدید ایرانی کرونا رازی کووپارس به داوطلبان

سعید کلانتری، متخصص عفونی روز شنبه در مصاحبه با ایرنا با اشاره به اینکه تعداد داوطلب مرحله اول تست انسانی را 133 نفر اعلام نمود و اضافه کرد: از این تعداد بیش از 80 نفر واکسن را دریافت و بقیه هم در روز های اینده واکسن را دریافت می نماید.

وی ادامه داد: 13 داوطلب به عنوان پیشقراول واکسن خود را دریافت نموده بود و 120 داوطلب هم در چهار گروه 30 نفری تقسیم شدند که تعدادی واکسن خود را زدند و بقیه هم در چند روز آینده تزریق می گردد.

کلانتری، شرایط جسمی داوطلبانی که واکسن را دریافت کردند خوب اعلام نمودند، اعلام کرد: هیچ عارضه خاصی برای آنان به وجود نیامده است.

وی در پاسخ به این سوال که تزریق این مرحله چه زمانی به اتمام می رسد، گفت: به نظر می رسد که نیمه فروردین 1400 تزریق این مرحله تست انسانی واکسن به اتمام می رسد.

محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن رازی گفت: در اغلب روز های عید هم تزریق به داوطلبان ادامه می یابد که این کار در اسرع وقت به خاتمه برسد.

به گزارش ایرنا، کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس موسسه رازی که نخستین واکسن تزریقی- استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است، با تزریق مرحله اول تست انسانی به 2 داوطلب مرد روز یکشنبه (10 اسفند) با حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، جلیل کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران و جمعی از مسوولان و محققان در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تهران شروع شد.

ترزیق واکسن رازی کووپارس دومین واکسن ایرانی کرونا است که از 10 اسفند ماه روی داوطلبان این طرح مطالعاتی انجام شد.

واکسن رازی کووپارس نخستین واکسن تزریقی - استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است که توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت فراوری و روز دوشنبه (20 بهمن ماه) در همین موسسه مستقر در کرج رونمایی شد.

موسسه رازی از اسفند سال 1398 کار ساخت واکسن را شروع و از روش واکسن پروتئینی نوترکیب که از ایمن ترین واکسن ها است، برای فراوری آن استفاده کرد.

این موسسه در فاصله زمانی اسفند 98 تا خاتمه فروردین 99، کار طراحی این واکسن را به خاتمه رساند، در اردیبهشت دُزسنجی و فرمولاسیون انجام شد و از خرداد ماه 99، آزمایش این واکسن روی 500 حیوان صورت گرفت.

واکسن کووپارس رازی تحت مدیریت وزارت بهداشت و با کار کارشناسی دقیق سازمان غذا و دارو صورت گرفته است. با تصویب کمیته ملی اخلاق، آزمایش انسانی این واکسن روی 13 نفر در بیمارستان رسول اکرم (ص) تهران شروع شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: فرارو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 45728

به "تزریق واکسن جدید ایرانی کرونا رازی کووپارس به داوطلبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق واکسن جدید ایرانی کرونا رازی کووپارس به داوطلبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید