مشخص تکلیف 45 هزار پرونده اموال تملیکی

به گزارش بلاگ پو، بیش از 45 هزار پرونده اموال منقول در یازده ماهه نخست امسال معین تکلیف شده است.

مشخص تکلیف 45 هزار پرونده اموال تملیکی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، محمد علی افتخاری مدیرعامل این سازمان به جزئیات پرونده های تشکیل شده در دو بخش اموال منقول و غیرمنقول اشاره نمود و گفت: در این دو بخش پرونده ها در حوزه قاچاق، متروکه، ضبطی و قضایی تقسیم می شوند. به غیر از پرونده های ضبطی و قضایی، در دیگر بخش ها تعداد پرونده ها کاهش یافته است. بیشتر این پرونده مربوط به حوزه قاچاق است که در 11 ماهه امسال حدود 31 هزار پرونده ثبت شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل 36 درصد کاهش دارد.

افتخاری تاکید نمود: در حوزه اموال منقول (کالا و نظایر آن) و غیرمنقول (املاک و زمین) متروکه نیز بیش از 10 هزار پرونده گزارش شد. همچنین 2500 پرونده ضبطی و قضایی در سازمان پیگیری شد.

به گفته وی، در 11 ماهه سال 99 تعداد پرونده های معین تکلیف شده بیش از پرونده های ورودی به سازمان اموال تملیکی بوده و این بدان معنا است که سازمان توانسته از انباشت اموال منقول و غیرمنقول سنواتی و معوق بکاهد؛ این رویکرد در جهت تاکید و پیگیری ریاست قوه قضاییه و هدف گذاری هیات مدیره سازمان محسوب می گردد.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال برطرف کمبودها از جمله تامین نیروی انسانی و منابع اقتصادی و زیرساخت ها فناوری اطلاعات و انبارها هستیم، در خصوص پرونده ای اموال منقول معین تکلیف شده گفت: اموال منقول به صورت های گوناگون معین تکلیف می گردد که شامل فروش، استرداد، اعاده، انهدام، واگذاری و خروج کالا می گردد.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با تاکید بر اینکه هدف گذاری اجرا شده در جهت سرعت بخشیدن به پرونده های در اختیار سازمان است، بیان داشت: بخشی از این اموال مسائل و موانعی در ارا و احکام قضایی دارد که با همکاری و کوشش های اجرا شده باید صدور آرا به کمترین زمان کاهش یابد تا شاهد معطلی و انباشت کالا و اموال غیرمنقول نباشیم.

افتخاری ادامه داد: بیشترین عملیات اجرا شده در حوزه فروش بوده و 30 هزار پرونده به ثمر نشست که نسبت به مدت مشابه سال 98 بالغ بر 24 درصد رشد نشان می دهد. پس از آن حدود 8 هزار پرونده کالا به وسیله انهدام معین تکلیف شده که معمولاً کالاهای آرایشی، بهداشتی، خوراکی و سریع الفساد بوده که بنا به تایید دستگاه های ذیربط منهدم می گردد.

وی ادامه داد: بالغ بر 5 هزار پرونده به وسیله استرداد به ارزش 21 هزار میلیارد ریال بدون دریافت یک ریال هزینه به صاحبان کالاهای تبرئه شده از سوی محاکم قضایی مسترد شده است. در ضمن 2200 فقره پرونده به ارزش 13 هزار میلیارد ریال، در راستای حمایت از فراوری داخلی به صاحبان آنها اعاده شده است. شایان ذکر است 236 فقره پرونده نیز در جهت حمایت از فراوری کنندگان داخلی منجر به خروج کالا از کشور شده است.

->

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 46384

به "مشخص تکلیف 45 هزار پرونده اموال تملیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص تکلیف 45 هزار پرونده اموال تملیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید