تمهیدات جدید تامین اجتماعی فارس برای کنترل شیوع کرونا

به گزارش بلاگ پو، مدیر کل تامین اجتماعی فارس از تمهیدات جدید این سازمان برای کنترل شیوع ویروس کرونا و کاهش ترددهای بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران به شعب تامین اجتماعی خبر داد.

تمهیدات جدید تامین اجتماعی فارس برای کنترل شیوع کرونا

به گزارش از، ابراهیم کشاورز با اشاره به لزوم تداوم تمهیدات لازم برای کنترل شیوع ویروس کرونا و در راستای کاهش تردد بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران در شعب و کارگزاری های رسمی تامین اجتماعی گفت: بیمه شدگان متقاضی بهره مندی از مزایای مستمری بازنشستگی جهت ارائه و ثبت درخواست مربوطه به واحد های اجرایی ذیربط در اسفند ماه 98 نیازی به مراجعه حضوری ندارند و در صورت احراز شرایط مقرر قانونی، تاریخ ترک کار آنان به منزله تاریخ درخواست لحاظ خواهد شد.

او افزود: همچنین افراد تا انتها فروردین ماه سال 1399 می بایست به منظور پیگیری موضوع به آخرین شعبه دریافت نماینده حق بیمه مراجعه نمایند.

کشاورز همچنین زمان درخواست برقراری مستمری بیمه شدگان اختیاری را تاریخ احراز شرایط قانونی آنان در اسفند ماه سال 98 بر شمرد.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس ادامه داد: مهلت های مقررمربوط به فرآیند های بیمه صاحبان حرف ومشاغل آزاد، ادامه بیمه بطور اختیاری، باربران، خادمین ثابت مساجد و قالیبافان و شاغلان صنایع دستی شناسه دار و ... اعم از مهلت درخواست، انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه که از تاریخ 1 /12 /98 به بعد منقضی شده، تا انتها فروردین ماه 99 تمدید می شود.

او از تمدید مهلت مقرر در برگ پرداخت حق بیمه بهمن ماه 98 بیمه شدگان توافقی فعال انفرادی، رانندگان، خادمین ثابت مساجد، باربران، کارگران ساختمانی و ... خبرداد و تاکید کرد: مهلت پرداخت حق بیمه این بیمه شدگان تا انتها فروردین ماه 99 تمدید می شود.

کشاورز در مورد آن دسته از بیمه شدگانی که انتها مهلت مقرر ثبت اعتراض به آراء کمیسیون های پزشکی بدوی آنان پس از تاریخ 1 /12 /98 بوده و پیروز به ثبت اعتراض خود نشده اند، افزود: در حال حال حاضر ضرورتی به مراجعه این بیمه شدگان برای ثبت اعتراض نیست و پس از عادی شدن شرایط، رأی کمیسیون پزشکی بدوی مجدداً به آنان ابلاغ خواهدشد.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس همچنین با اشاره به فراهم شدن زمینه تحویل دفترچۀ بیمه در محل زندگی یا کار بیمه شدگان، افزود: با توجه به مهیا بودن الزامات و نرم افزار مورد نیاز جهت تحویل دفترچۀ بیمه در محل مورد درخواست بیمه شدگان و مستمری بگیران از طریق سامانه غیرحضوری، رویه انجام کار در اسرع وقت تعیین و متعاقباً اعلام خواهد شد.

او همچنیین از شرکتها، کارخانجات، موسسات دولتی و غیر دولتی، دستگاه های اجرایی و ... که از کارکنان خود گواهی میزان سوابق پرداخت حق بیمه مورد تائید این سازمان را مطالبه مینمایند درخواست کرد که با استفاده از سامانۀ غیرحضوری سازمان و مراجعه به قسمت مشاهده و اطلاع از سوابق بیمه شدگان این سامانه گواهی مزبور را با دریافت و تأیید آن از طریق اخذ کد رمز ویژه دریافت نمایند، زیرا با استفاده از این امکان نیازی به حضور افراد در واحد های اجرایی نخواهد بود.

کشاورز شرح داد: تمامی بیمه شدگانی که به سوابق قابل مشاهده خود در سامانه غیر حضوری سازمان متعرض هستند، می توانند مراتب اعتراض خود را از طریق امکان تعبیه شده در سامانۀ مزبور ثبت و شعب سازمان مکلف اند جواب لازم را نیز بصورت غیر حضوری در اسرع وقت ارائه نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21599

به "تمهیدات جدید تامین اجتماعی فارس برای کنترل شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمهیدات جدید تامین اجتماعی فارس برای کنترل شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید