تونس، یوسف الشاهد وظایف و اختیارات خود را واگذار کرد

به گزارش بلاگ پو، نخست وزیر تونس برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور وظایف و اختیارات خود را به طور موقت به وزیر خدمات عمومی تونس واگذار کرد.

تونس، یوسف الشاهد وظایف و اختیارات خود را واگذار کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به دنبال درگذشت محمد باجی قاید السبسی رئیس جمهوری تونس هیئت عالی انتخابات این کشور زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تونس را 15 سپتامبر (24 شهریورماه) تعیین کرد. این هیئت صلاحیت 26 نامزد انتخاباتی را تایید کرده و قرار است رقابت های این نامزدها از امروز شروع شود.

نخست وزیر تونس دیروز عصر با شرکت در یک برنامه تلویزیونی خطاب به مردم این کشور گفت: طبق ماده 92 قانون اساسی ، وظایف و اختیارات خود را تا سرانجام رقابت های انتخابات ریاست جمهوری (13 سپتامبر) به کمال مرجان وزیر خدمات عمومی واگذار کردم.

به گزارش خبرگزاری رسمی تونس (وات) ماده 92 قانون اساسی مربوط به وظایف و اختیارات نخست وزیر تونس است. براساس این ماده قانونی چنانچه نخست وزیر در بازه زمانی مشخصی نتواند، وظایف خود را انجام دهد، او می تواند این وظایف را به یکی از وزیران کابینه اش واگذار کند.

یوسف الشاهد به عنوان نامزد حزب تحیا تونس زنده باد تونس در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کرده است. وی به مردم تونس گفت : تصمیم به واگذاری اختیاراتش به وزیر خدمات عمومی برای جلب اطمینان تونسی ها در انتخابات است.

نخست وزیر تونس شرح داد: دولت شرایط لازم را برای برگزاری انتخاباتی شفاف و سالم فراهم می کند و بنده تمام تلاش خود را به کار می گیرم تا شرایط رقابت بین من و سایر نامزدهای انتخاباتی به صورت مساوی باشد.

وی شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آینده تونس را یک وظیفه ملی دانست و گفت: شرکت در انتخابات، آینده کشور را می سازد.

در انتخابات ریاست جمهوری تونس یوسف الشاهد باید با شخصیت های برجسته این کشور به رقابت بپردازد که از جمله آنان می توان به عبدالکریم الزبیدی وزیر دفاع ، عبدالتاح مورو معاون رهبر حزب النهضه ، مهدی جمعه نخست وزیر سابق، منصف مرزوقی رئیس جمهور سابق و نبیل القروی سرمایه دار و صاحب شبکه تلویزیون خصوصی نسمه اشاره کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11746

به "تونس، یوسف الشاهد وظایف و اختیارات خود را واگذار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تونس، یوسف الشاهد وظایف و اختیارات خود را واگذار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید