خبرنگاران فراهم سازی زیرساخت 14 میدان نفتی به دانشگاه ها واگذار شد

به گزارش بلاگ پو، تهران- خبرنگاران- دبیرکل کمیسیون دایمی عتف از واگذاری فراهم سازی زیرساخت 14 میدان نفتی به دانشگاه ها و پژوهشگاه ها خبر داد.

خبرنگاران فراهم سازی زیرساخت 14 میدان نفتی به دانشگاه ها واگذار شد

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار دانشگاه و آموزش خبرنگاران، غلامحسین رحیمی شعرباف روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری دویستمین کمیسیون دایمی شورای عالی عتف که در وزارت علوم برگزار گشت، در جمع خبرنگاران به تشریح دستور جلسه این کمیسیون پرداخت.

معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم به واگذاری فراهم کردن زیرساخت 14 میدان نفتی به دانشگاه ها و پژوهشگاه های وزارت علوم اشاره کرد و گفت: گزارش وزارت نفت در بخش پیوند زدن بین نیازهای این وزارتخانه و توانمندی های نهادهای علمی از جمله پژوهشگاه ها و دانشگاه ها در این جلسه کمیسیون مطرح شد.

وی اضافه کرد: وزارت نفت تا به امروز قراردادهای متعددی با دانشگاه منعقد و هم اکنون برای 14 میدان نفتی با دانشگاه ها و پژوهشگاه ها حجم بالایی از قراردادها را به امضا رسانده است. بر اساس این قراردادها، دانشگاه ها باید طبق نیازهای وزارت نفت، زیرساخت های لازم میدان های نفتی را فراهم کنند.

تاسیس صندوق حمایت از توسعه علمی

رحیمی شعرباف از تاسیس صندوق حمایت از توسعه علمی خبر داد و گفت: بررسی تأسیس صندوق حمایت از توسعه علمی کشور در دستور کار این کمیسیون بود؛ راه اندازی صندوق یاد شده پیش از این در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده بود.

این مسوول وزارت علوم با اشاره به حمایت و پشتیبانی کمیسیون دایمی عتف از راه اندازی صندوق توسعه علمی، گفت: با توجه به ارتباطی که فعالیت این صندوق با وظایف قانونی شورای عالی عتف دارد، مقرر شد کمیسیون از تشکیل این صندوق پشتیبانی و حمایت کند.

دبیرکل کمیسیون دایمی عتف درباره مهمترین رسالت صندوق توسعه علمی، گفت: حمایت از پایان نامه ها و رساله های دانشجویی در سطح وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین دانشگاه آزاد و نهادهای علمی کشور، وظیفه اصلی این صندوق است. این حمایت ها از پایان نامه ها و رساله هایی به عمل می آید که علاوه بر تقاضا محوری، جوابگوی نیازها و برنامه های توسعه کشور باشند و در بسکمک از زمینه ها به مرجعیت علمی در سطح بین المللی دست پیدا کنیم.

راه اندازی دوره های پسادکتری فناوری

رحیمی شعرباف از راه اندازی دوره های پسادکتری فناوری خبر داد و گفت: بر اساس پیشنهادی که در کمیسیون دایمی عتف مطرح شد، دستگاه ها به دانشگاه ها و پژوهشگاه ها در راه اندازی دوره های پسادکتری فناوری با موضوع نیازهای جامعه، کمک کنند.

وی اضافه کرد: این دوره از پسادکتری برای توجه به فناوری هایی است که طی چند سال تبدیل به محصول می شوند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 44695

به "خبرنگاران فراهم سازی زیرساخت 14 میدان نفتی به دانشگاه ها واگذار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فراهم سازی زیرساخت 14 میدان نفتی به دانشگاه ها واگذار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید