خبرنگاران کرونا، حکایت های تلخ نوروزی و 13 بدری که در پیش است

به گزارش بلاگ پو، ایلام - خبرنگاران - تعطیلات نوروز در حالی به خاتمه می رسد که هشدارهای مسوولان نسبت به شیوع بیشتر این ویروس محقق شده و پیش بینی ها به علت انجام سفرها و عدم رعایت پروتکل ها درست از آب در آمده است.

خبرنگاران کرونا، حکایت های تلخ نوروزی و 13 بدری که در پیش است

به گزارش خبرنگاران، اگرچه تب کرونا تا اسفندماه در حد هشدار بود و سراسر 12 شهرستان استان ایلام رنگ زرد را داشت ولی کرونا بی رحمانه تر از قبل گویی منتظر طعمه بود تا سرکش تر از نوروز 99 به مردم حمله کند.

قرار دریافت استان ایلام در همسایگی با استان خوزستان با شرایط قرمز، هم مرز بودن با عراق و ضعیف شدن رعایت پروتکل ها از سوی مردم با رفتن به سفر و عید دیدنی و دور همی عوامل مهمی بودند که رنگ کرونا در برخی شهرهای این استان را گرم تر و تعداد بیماران را سه رقمی کرد.

قرمز شدن دو شهرستان آبدانان و دهلران و نارنجی شدن سه شهرستان ایلام، دره شهر و چرداول دستاورد نوروزی کرونا برای این استان به دلیل عدم رعایت پروتکل هاست.

تغییر رنگ این شهرستان ها در حالی است که کرونا حکایتهای تلخی را رقم زد، یکی از تلخ ترین این وقایع ابتلای مادر باردار اهل این استان بود که منجر به غروب غم انگیزش شد.

وی که اهل یکی از شهرستان های ایلام و ساکن استان خوزستان است با وجود داشتن علایم بیماری پیش از تعطیلات نوروزی به زادگاهش می آید و پس از بحرانی شدن بیماری اش با وجود تلاش پزشکان او و جنینش جان خود را از دست می دهند.

با وجود تلخ بودن حادثه فوت این مادر باردار که دل هر انسانی را بدرد می آورد ولی تلخ تر از آن انتقال کرونا از طریق این فرد به مادر سالمندش است که موجب می شود او نیز مبتلا و بعد از چند روز بستری در بیمارستان جان خود را از دست دهد.

ابتلای کرونا توسط این مادر باردار موجب شده است برادر و یکی دیگر از بستگان او نیز مبتلا و در بیمارستان بستری شوند.

روایت تلخ دیگر مربوط به فردیست اهل شهرستان آبدانان و شاغل در استان کرمانشاه، وی با وجود داشتن علایم بیماری ولی تعطیلات نوروزی به منزل پدری می آید و در ارتباط با بستگان، مادر، پدر، عمه، دایی و چند نفر دیگر از آنها را مبتلا می کند که نتیجه این دیدار نوروزی بستری شدن پدر و مادر و عمه اش در بیمارستان می شود.

این در حالی است که نوروز سال گذشته با توجه به هشدارهای مسوولان مردم نسبت به رعایت پروتکل ها حساس تر بودند و با نه گفتن به دور همی ها و سیزده بدر، تعطیلات به نسبت آرام تری را نسبت به نوروز امسال گذراندند.

اما در آستانه فرا رسیدن روز طبیعت و سنت 13 بدر که فرصت دیگری برای دورهمی است، کرونا باز هم کمین گرفته تا خود را بیشتر بین مردم جا کند.

با وجود هشدارها اما دور همی های مردم لحظه به لحظه بیشتر و تدارک ها برای آیین 13 بدر نیز پر رنگ تر می شود که امید است مردم با یادآوری حکایت های تلخ نوروز امسال انتهای آنرا بسلامت سپری کنند.

در این زمینه بسیاری از ارگان ها، دانشگاه علوم پزشکی، رسانه ها و فعالان اجتماعی تلاش خود را برای منصرف کردن مردم برای شرکت در آیین 13 بدر مضاعف کرده اند.

از طرف دیگر استاندار ایلام نیز با اعلام ممنوعیت تجمع مردم در بوستان ها و پارک ها در روز 13 فروردین از مردم خواسته است تا این روز را برای حفظ سلامت خود و خانواده در منازل بمانند.

ممنوع شدن دورهمی و تجمع در 13 بدر

استاندار ایلام و رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا در خصوص تمهیدات کرونایی در ایام پیش رو گفت: هرگونه دورهمی و تجمع در روز طبیعت (13 بدر) در بوستان ها و فضای سبز ممنوع است.

محمد نوذری اضافه کرد: این اقدام با هدف حفظ سلامت مردم بوده و از آنها می خواهیم با توجه به شرایط نامناسب کرونا این روز را بجای تجمع و دورهمی در خانه سپری کنند.

وی همچنین از تغییر ساعت منع تردد شبانه از ساعت 21 به 22 خبر داد.

وی با اشاره به دورکاری کارمندان از روز شنبه 14 فروردین ماه اضافه کرد: فعالیت کارکنان اداری در شهرهای قرمز (دهلران و آبدانان) با 30 درصد ظرفیت، شهرهای با رنگ بندی نارنجی (ایلام، چرداول و دره شهر) با 50 درصد ظرفیت و شهرستان های زرد هم با 70 درصد ظرفیت کارکنان خواهد بود.

به گفته وی، همه مدیران موظف به رعایت موارد فوق پیرامون دورکاری کارمندان هستند.

استاندار ایلام گفت: با توجه به شرایط نگران کننده کرونا در استان و برای جلوگیری از موج چهارم لازم است مردم در رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی همکاری اهتمام جدی داشته باشند.

امید است مردم هشدارهای مسوولان را جدی گرفته و با یادآوری کرونا و حکایت های تلخ نوروزی اش با نه گفتن به 13 بدر با این ویروس مقابله کنند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 46138

به "خبرنگاران کرونا، حکایت های تلخ نوروزی و 13 بدری که در پیش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا، حکایت های تلخ نوروزی و 13 بدری که در پیش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید