دغدغه های کرونایی جامعه کارگری ساوه چیست؟

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/مرکزی دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه دغدغه های کرونایی جامعه کارگری ساوه را تشریح کرد.

دغدغه های کرونایی جامعه کارگری ساوه چیست؟

داوود میرزایی در نشست فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان با مدیران صنایع و فعالان مالی که با موضوع الزامات تحقق شعار جهش فراوری و راهکارهای مبارزه با بیماری کرونا در واحدهای فراوریی و صنعتی ساوه برگزار گشت، اظهار کرد: با وجود تعطیلی بیشتر جلسات تجمعی مثل مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام و ... اما کارگران شرکت های صنعتی فعال در تعطیلات نوروزی، در سرویس های 21 نفره و با شیفت های 12 ساعته کاری با بحران کرونا روبرو هستند.

وی گفت: در روزهای پایانی سال به دلیل وجود سفارشات فراوری کالا، تعطیلی یا کاهش شیفت کاری واحدهای فراوریی و صنعتی امکان پذیر نبود، اما در تعطیلات نوروزی انتظار جامعه کارگری، تعطیلی یا کاهش شیفت های کاری برای جلوگیری از شیوع بیماری کروناست.

دبیر اجرایی خانه کارگر با تاکید بر اینکه بیماری کرونا به بدنه جامعه کارگری رسیده است و نگرانی بین خانواده کارگران از ابتلا به کرونا تشدید یافته است، اظهار کرد: از حسن توجه بعضی از کارفرمایان که اقدام به تعطیلی صنایع کردند قدردانی می گردد و امیدواریم مابقی مدیران صنایع نیز بدین رویه عمل نمایند و یقین بدانند که کارگران پس از فروکش کردن بیماری با کوشش بیشتر و اضافه کاری، جبران ضرر و زیان احتمالی را خواهند کرد.

وی حفظ سلامتی و معیشت قشر 70 درصدی جمعیت ساوه که کارگران هستند را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: جهش فراوری با فراهم کردن زیرساخت های لازم و سلامتی نیروی انسانی به عنوان سرمایه های اجتماعی اقتصاد کشور محقق می گردد.

وی تعدیل نیرو بر اثر تعطیلی کارخانجات را نیز دور از انصاف دانست و اضافه کرد: کارفرمایان با خویشتن داری فضای کار و فراوری را مدیریت نمایند. همان طور که می دانید استفاده از بیمه بیکاری برای کارگران به منزله از جیب خرج کردن است و زمان استفاده از این مزیت در مواقع اخراج از کار و شرایط خاص است.

میرزایی از دولت خواست تا با اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی و فراوریی، اجازه ندهد بحران جدیدی به بحران کرونا در کشور اضافه کرده گردد.

در ادامه مدیر انجمن مدیران صنایع ساوه نیز خواهان اتخاذ تصمیم منسجمی برای تعطیلی یا تعدیل ساعات محصول کاری صنایع شد و گفت: دغدغه پرداخت حقوق پرسنل و دل نگرانی برای ادامه شرایط شیوع بیماری کرونا از مهمترین موضوعات مد نظر صاحبان صنایع است.

سعید رضوانی اضافه کرد: کاهش فروش کالا و ضعیف شدن بازار مصرف و صادرات، معوقات تسهیلاتی و تاخیر در پرداخت تسهیلات، دغدغه تامین مواد اولیه با قیمت بالا که قیمت محصول تمام شده را بالا می برد و برخوردهای تعزیراتی را برای صنایع بدنبال دارد، از دیگر دغدغه های صنایع در روزهای کرونایی است.

وی با اشاره به یاری 75 هزار میلیاردی دولت به صنایع برای حل مشکل نقدینگی واحدهای فراوریی و صنعتی گفت: تقسیط بدهی مالیاتی صنایع از جمله مطالباتی است که باید برآورده گردد تا در کنار تخصیص یارانه حمایتی دولت و تسهیلات در نظر گرفته شده، بتوان چالش نقدینگی صنعت را به حداقل رساند.

رضوانی خواهان اتخاذ تمهیدات لازم برای تردد بعضی مدیران صنایع از تهران به ساوه با توجه به مسدود شدن راه های مواصلاتی و عدم ورود پلاک های غیر بومی شد و اضافه کرد: مسائل پرداخت دیه کارگران مبتلا به کرونا توسط کارفرمایان موضوعی است که در فضای مجازی مطرح شده و انتظار می رود که در این خصوص نیز اطلاع رسانی و تصمیم سازی درستی صورت گیرد.

مسائل تامین مواد اولیه، تصمیمات کارشناسی و صحیح برای اشتغال و رعایت بهداشت، اعلام آمادگی صنایع برای تامین نیازهای حوزه درمان و اقلام بهداشتی و توزیع ماسک از دیگر مواردی بود که توسط بعضی مدیران صنایع در این نشست مطرح کردند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 22861

به "دغدغه های کرونایی جامعه کارگری ساوه چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دغدغه های کرونایی جامعه کارگری ساوه چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید