دومین کنفرانس بین المللی اکولوژی سیمای سرزمین شروع به کار کرد

به گزارش بلاگ پو، دومین کنفرانس بین المللی اکولوژی سیمای سرزمین با حضور محققانی از کشورهای ایران، سوئد، چین، دانمارک، ایتالیا، ترکیه، ویتنام و لبنان صبح امروز در دانشگاه صنعتی اصفهان شروع به کار کرد.

دومین کنفرانس بین المللی اکولوژی سیمای سرزمین شروع به کار کرد

به گزارش خبرنگاران از اصفهان،به نقل از دانشگاه صنعتی اصفهان، رئیس هیئت مدیره انجمن بین المللی اکولوژی سیمای سرزمین (IALE-iran)، در مراسم افتتاحیه این رویداد، هدف از برگزاری این کنفرانس را توسعه روابط بین المللی برای تحقیقات مشترک در سطح سیمای سرزمین مطرح نمود و گفت: گفتگو میان متخصصین، اساتید و دانشجویان داخلی برای آگاهی از آخرین دستاوردهای این علم و رسانه ای کردن تحقیقات دانشگاهی و ارائه به مسئولان و تصمیم گیران این عرصه، از دیگر اهداف این کنفرانس بین المللی است.

دکتر سیما فاخران با تأکید بر موفقیت نخستین کنفرانس بین المللی اکولوژی سیمای سرزمین در ارائه فعالیت علمی و پژوهشی و اجرایی به جامعه علمی ایران، گفت: پس از گذشت سه سال، هم اینک میزبان دومین کنفرانس بین المللی اکولوژی سیمای سرزمین در دانشگاه صنعتی اصفهان هستیم.

عضو هیئت علمی گروه محیط زیست دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان، بخشی نگری در حوزه محیط زیست را یکی از مهمترین مسائل این عرصه برشمرد و اضافه کرد: در دومین کنفرانس بین المللی اکولوژی سیمای سرزمین 300 مقاله از 8 کشور جهان و 24 دانشگاه مختلف داخل کشور دریافت کردیم که از این تعداد، 35 مقاله به صورت سخنرانی و 140 مقاله به صورت پوستر ارایه خواهد شد.

وی با اشاره به حضور صاحب نظران علم محیط زیست در این کنفرانس، توضیح داد: اساتید برجسته ملی و بین المللی، 10 سخنرانی کلیدی خواهند داشت و سه نشست تخصصی نیز با موضوعات، تنوع زیستی و حفاظت در مقیاس سیمای سرزمین، تغییرات کاربری اراضی، پایش و مدیریت سیمای سرزمین و طراحی منظر و فضای سبز و محیط زیست شهری برگزار خواهد شد.

فاخران برگزاری 8 کارگاه تخصصی با موضوع مدل سازی آلودگی صوتی در محیط های طبیعی، ژنتیک سیمای سرزمین، و طراحی متفکرانه و خلاقانه زیست محیطی، را از دیگر برنامه های این کنفرانس مطرح نمود و ادامه داد: کارگاه های تخصصی آنالیز تغییرات الگوهای سیمای سرزمین و اثرات اکولوژیکی تغییرات اقلیمی نیز در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می گردد.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، نیز در این مراسم با تأکید بر لزوم حفظ طبیعت کشور همزمان با فراهم آوردن تأمین معیشت پایدار برای مردم گفت: باید از ظرفیت بزرگ علمی و اجتماعی برای اصلاح خطاهای اتفاق افتاده در راستا توسعه استفاده کنیم.

محمد درویش به حمایت سازمان حفاظت محیط زیست و دفتر مشارکت های مردمی این سازمان از طرح های منطقی، مفید و هدفمند بر مبنای پایداری اکولوژیک سرزمین و مبتنی بر اقتصاد نشأت گرفته از حسابداری سبز در این حوزه اشاره نمود و اضافه کرد: رفتن به سمت وابستگی معیشت به آب و خاک یک خطای استراتژیک محسوب می گردد و باید شجاعت لازم در تصمیم گیری برای تغییر این راستا را داشته باشیم.

عضو آموزشگاه علوم کشور چین، نیز با ابراز خرسندی از حضور در دومین کنفرانس بین المللی اکولوژی سیمای سرزمین، خواهان توسعه همکاری های علمی و پژوهشی میان دانشگاه صنعتی اصفهان و آموزشگاه علوم چین شد.

پروفسور لیو بیابان زایی و قرار دریافت در منطقه خشک و نیمه خشک را یکی از مهم ترین چالش های پیش رو در استان شین جیانگ چین مطرح نمود و گفت: مشابهت اقلیمی و فرهنگی استان های اصفهان و شین جیانگ، می تواند موجب آنالیز راهکارهای مشترک برای کسب راه چاره مؤثر در این زمینه گردد.

دومین کنفرانس بین المللی اکولوژی سیمای سرزمین در ایران، امروز و فردا و با حضور اساتید برجسته ملی و بین المللی از کشورهای ایران، سوئد، چین، دانمارک، ایتالیا، ترکیه، ویتنام و لبنان به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: تسنیم
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12044

به "دومین کنفرانس بین المللی اکولوژی سیمای سرزمین شروع به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین کنفرانس بین المللی اکولوژی سیمای سرزمین شروع به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید