رباتی که کار را برای کارکنان فورد هیجان انگیز می نماید

به گزارش بلاگ پو، شرکت فورد به تازگی از رباتی خودران در کارخانه خود استفاده می نماید که می تواند قطعات را با سرعت و دقت در کارخانه جابجا کند.

رباتی که کار را برای کارکنان فورد هیجان انگیز می نماید

به گزارش خبرنگاران و به نقل از گیزمگ، چند وقتی است یک ربات در کارخانه شرکت فورد به کار گرفته شده است که خودران بوده و می تواند به درستی قطعات گوناگون را به بخش های مختلف کارخانه تحویل دهد.

این ربات جهت خود را بر اساس موانعی که سر راهش واقع شده است تشخیص می دهد و کارکرد آن در کارخانه باعث می گردد بخشی از زمان کارکنان کارخانه آزاد گردد.

می توان گفت این ربات خودران اولین ربات از نوع خود است که در کارخانه های فورد در اروپا مورد استفاده قرار می گیرد.

بقا(Survival) نام مستعار این ربات است و به دلیل اینکه می تواند با محیط زیست خود سازگار گردد به این نام معروف شده است. به عنوان مثال اگر در جهت خود چیزی را پیدا کند که راهش را سد نموده، در سفر بعدی خود به آن جهت، تغییر جهت می دهد و راهی دیگر را برای رفتن به آن نقطه انتخاب می نماید.

ربات بقا کاملاً توسط مهندسان فورد طراحی و ساخته شده است و یکی از مهارت های آن این است که می تواند بدون داشتن تنظیمات خاصی در کارخانه تردد کند.

گارسیا ماگرانر(García Magraner) مدیر بخش مهندسی فورد اظهار کرد، ما این ربات را به نحوی برنامه ریزی کردیم که جهت کل طبقات کارخانه را یاد بگیرد.

وی ادامه داد، این ربات تنها چندین حسگر دارد و برای راهنمایی کردن نیازی به هیچ گونه راهنمای خارجی ندارد.

زمانی که ربات بقا برای اولین بار در کارخانه به کار گرفته شد، کارکنان با تعجب به ربات خیره می شدند و تصور می کردند که در یک فیلم علمی تخیلی بازی می نمایند. ولی کمی بعد متوجه شدند که این ربات به اندازه ای هوشمند است که در کنار آن ها کار کند.

ربات مذکور هنوز در کارخانه به صورت آزمایشی کار می نماید و در کارخانه کار تحویل قطعات و جوشکاری را انجام می دهد. کاری که برای کارکنان انسانی سخت است.

شرکت فورد اعلام نموده که قرار نیست این ربات جای نیروهای انسانی را بگیرد. بلکه تنها روزهای کاری آنها را جالب تر می نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 7003

به "رباتی که کار را برای کارکنان فورد هیجان انگیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رباتی که کار را برای کارکنان فورد هیجان انگیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید