رقابت پنهان ریاض و ابوظبی، عربستان سعودی نیروهای جدیدی به عدن فرستاده است

به گزارش بلاگ پو، منابع وابسته به نیروهای یمنی مورد حمایت امارات از اقدام عربستان در اعزام نزدیک به هزار نیروی جدید به چهار پادگان در عدن خبر دادند.

رقابت پنهان ریاض و ابوظبی، عربستان سعودی نیروهای جدیدی به عدن فرستاده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عربستان سعودی برای باز استقرار نیروهای منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن چند پادگان در مناطق مختلف استان متشنج عدن (جنوب غربی یمن) احداث می کند.

منابعی وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن که مورد حمایت امارات عربی متحده است، شنبه (16 فروردین) به الخبر الیمنی گفتند که عربستان سعودی در حال استقرار دوباره آن دسته از نظامیانی است که معروف به حمایت از دولت منصور هادی هستند و آن ها را در پادگان های تازه احداث، عدن و لحج به نام های الخساف، الکسارات، الفیوش و پادگان صحرایی الصبیحه در لحج توزیع می کند.

منابع مذکور گفته اند که از روز پنجشنبه گذشته 930 شبه نظامی به وسیله هواپیماهای باری سعودی به همراه تعداد زیادی تجهیزات و خودروهای نظامی در این چهار پادگان مستقر شده اند که از مناطق مرزی به جنوب غربی یمن منتقل شده اند.

شورای انتقالی جنوب یمن گفته این تحرکات با تلاش های نیروهای هادی برای پیشروی در مناطق تحت کنترل این شورا همزمان شده است.

پیشتر طی یک ماه گذشته نیز شورای انتقالی از ارسال تجهیزات نظامی متعلق به اطراف استان عدن که از تابستان سال گذشته درگیری های شدیدی بین نیروهای نیابتی سعودی و اماراتی به خود دیده، خبر داده بود و متعاقباً این شورای نظامی هم دست به تقویت مواضع خود در عدن و اطراف آن زد.

دولت منصور هادی بعد از استعفا و فرار از صنعاء (پایتخت دائمی) به عدن گریخت و سال 2015 آن را پایتخت موقت خود انتخاب کرد ولی با شورش نظامیان تحت امر امارات در شهریور گذشته، این پایتخت ساحلی دولت ریاض نشین منصور هادی عملاً به دست این نظامیان افتاد و هم اکنون منصورهادی دولت بدون پایتخت دارد.

درگیری های عدن از تابستان گذشته تا به امروز، به رغم توافق ریاض بین طرفین درگیر، بیانگر اختلافات پنهان دو عضو اصلی ائتلاف متجاوز به یمن یعنی امارات و عربستان سعودی است که بعد از سال ها اشغالگری این روزها رو شده است.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 23239

به "رقابت پنهان ریاض و ابوظبی، عربستان سعودی نیروهای جدیدی به عدن فرستاده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت پنهان ریاض و ابوظبی، عربستان سعودی نیروهای جدیدی به عدن فرستاده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید