روزنامه ژاپنی: از نشست آبه و روحانی نباید انتظار چندانی داشت

به گزارش بلاگ پو، یک رسانه ژاپنی در آستانه سفر حسن روحانی به توکیو نوشت که نخست وزیر ژاپن احتمالا نمی تواند به پیشرفتی قابل توجه در نشست آینده خود با رئیس جمهور ایران دست یابد.

روزنامه ژاپنی: از نشست آبه و روحانی نباید انتظار چندانی داشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک روزنامه ژاپنی چهارشنبه در تحلیلی در زمینه ملاقات آینده روسای جمهور ژاپن و ایران نوشت که نباید انتظار دستاورد دیپلماتیک خاصی را از این نشست داشت.

روزنامه ژاپن تایمز در شروع تحلیل خود با اشاره به ملاقات حسن روحانی رئیس جمهر ایران با آبه شینزو نخست وزیر ژاپن نوشت: در بحبوحه افزایش تنش بابت برنامه هسته ای ایران و تحریم های مالی شدید آمریکا علیه این کشور، رئیس جمهور ایران روز آدینه برای ملاقات با آبه شینزو وارد توکیو می گردد.

به نوشته این روزنامه، یک تحلیلگر مستقر در ژاپن در این زمینه گفت که توکیو اهرم فشار دیپلماتیک کمی برای تغییر در تهران یا واشنگتن دارد. این تحلیلگر ژاپنی با هشدار در این زمینه اضافه کرد که آبه شینزو احتمالا نمی تواند به پیشرفتی قابل توجه در نشست آینده خود با حسن روحانی دست یابد.

عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران نیز روز دوشنبه در زمینه سفر حسن روحانی به ژاپن گفت که ایران به مقابله با تحریم های آمریکا ادامه خواهد داد. وی ابراز امیدواری کرد که ایران به وسیله روابط قوی با ژاپن بتواند بر این فشار غلبه نمایند. (جزئیات بیشتر)

به نوشته ژاپن تایمز، مقامات ایران در نشست شورای حکام در ششم دسامبر (15 آذر) تهدید کردند که از اوائل ماه ژانویه (دی) محدویت های جدیدی را در بازدید از تاسیسات هسته ای خود از سوی بازرسان سازمان بین المللی انرژی اتمی اعمال خواهند کرد. این اقدام ایران در صورت اجرا، پنجمین گام کاهش تعهدهای این کشور در برجام محسوب می گردد.

جمهوری اسلامی ایران چندی قبل خاطرنشان کرد که در چهارمین گام از فرایند کاهش تعهد به توافق هسته ای، تزریق گاز به سانتریفیوژهای نصب شده در تأسیسات فردو را شروع می نماید. بر اساس برجام، این تأسیسات قرار بود به مرکز تحقیق و توسعه و فراوری ایزوتوپ های پایدار بدل گردد.

انتهای پیغام/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17926

به "روزنامه ژاپنی: از نشست آبه و روحانی نباید انتظار چندانی داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه ژاپنی: از نشست آبه و روحانی نباید انتظار چندانی داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید