سینمای 2019 ، کاپیتان مارول

به گزارش بلاگ پو، کاپیتان مارول (Captain Marvel) یک فیلم ابرقهرمانی بر پایهٔ شخصیت کاپیتان مارول از مارول کامیکس است. این فیلم به تهیه کنندگی مارول استودیوز ساخته و توسط استودیو سینمایی والت دیزنی توزیع شد.

سینمای 2019 ، کاپیتان مارول

این فیلم بیست و یکمین فیلم در جهانی سینمایی مارول است. آنا بودن و رایان فلک کارگردانی این اثر را بر عهده دارند و فیلم نامهٔ آن را جنوا رابرتسون-دوورت نگاشته است. بری لارسون، ساموئل ال. جکسون، جود لا و جما چان در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

  • آشنایی با ژانر ابرقهرمانی

فیلمی بر پایهٔ شخصیت کارول دنورز از مه2013 در استودیوی مارول در حال آماده سازی بوده است. اولین بار تاریخ انتشار این فیلم در اکتبر 2014 اعلام شد و نیکول پرلمن و مگ لفاوه برای نوشتن فیلم نامهٔ آن استخدام شدند. در کامیک-کان بین المللی سن دیگو 2016 اعلام شد که بری لارسون در نقش اصلی این فیلم ظاهر خواهد شد. بودن و فلک در آوریل 2017 به عنوان کارگردانان فیلم انتخاب شدند و رابرتسون-دووت نیز جانشین نویسندگان قبلی شد.

این فیلم در تاریخ 8 مارس 2019 در ایالات متحده به صورت آی مکس و سه بعدی اکران شد. کاپیتان مارول با واکنش های عمدتاً مثبتی همراه بود و در زمینه اجرای لارسون و جلوه های ویژه تحسین شد. منتقدان، فیلم را سرگرم کننده و لذت بخش توصیف کردند. فیلم 1.1 میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرد در حالی که بودجه ساخت آن 152 میلیون دلار بوده است. کاپیتان مارول دومین پرفروش فیلم سال 2019، دهمین فیلم پرفروش ابرقهرمانی تاریخ و 22امین فیلم پرفروش تمام ادوار تاریخ سینما است.

  • بازیگران:

بری لارسون در نقش کارول دنورز / کاپیتان مارول: یک خلبان نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا که در یک حادثه، دی ان ایِ او با فضایی ها ترکیب می گردد و قدرت هایی مانند نیروی ماورای انسانی، فراوری انرژی و پرواز نصیب او می گردد. لارسون دنورز را به عنوان یک معتقد به راستی و عدالت و پلی میان زمین و فضا توصیف نموده است. به گفته او، او در حال کوشش برای رفع کردن معایب خود و گسترش خوبی های جهان است. کوین فایگی رئیس مارول استودیوز گفت که دلیل انتخاب لارسون، توانایی او در ایجاد تعادل میان قدرت های ابرانسانی این شخصیت و جنبه های انسانی او بود.

ساموئل ال. جکسون در نقش نیک فیوری: مأمور شیلد. فیوری در این فیلم بدون چشم بندش ظاهر می گردد، چرا که وقایع فیلم در دهه 1990 میلادی واقع شده و او هنوز چشمش را از دست نداده است.

بن مندلسون در نقش تالوس/ جایمن هانسو در نقش کوراث/ لی پیس در نقش رونان/ مکینا گریس در نقش کودکی کارول/ کلارک گرگ در نقش فیل کولسن/ جما چان در نقش مینروا/ جود لا در نقش یانراگ

  • شناسنامه فیلم:

کارگردان: آنا بودن و رایان فلک/ تهیه کننده : کوین فایگی/ فیلم نامه نویس : جنوا رابرتسون-دووت/ داستان : نیکول پرلمن/ مگ لفاوه/ بر پایه : کارول دنورز اثر روی توماس

شرکت فراوری: مارول استودیوز

توزیع کننده: استودیو سینمایی والت دیزنی

تاریخ (های) انتشار 8 مارس 2019 (ایالات متحده)

مدت 124 دقیقه

بودجه 152 میلیون دلار

گیشه 1.128 میلیارد دلار

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8521

به "سینمای 2019 ، کاپیتان مارول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینمای 2019 ، کاپیتان مارول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید