ظریف: آدینه در پاریس با ماکرون و لودریان دیدار می کنم

به گزارش بلاگ پو، فارس نوشت: وزیر خارجه ایران گفت که روز آدینه در پاریس با ماکرون رئیس جمهور و لودریان وزیر خارجه فرانسه دیدار می نماید.

ظریف: آدینه در پاریس با ماکرون و لودریان دیدار می کنم

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در دومین مقصد سفرش به سه کشور اروپایی و در دومین مقصد این سفر ساعتی قبل وارد استکهلم شد، در مراسم شب عید سعید غدیر در جمع ایرانیان مقیم سوئد حضور یافت.

وی در این مراسم طی سخنانی مطرح نمود: اتفاقی که افتاده با تحریمهای آمریکا آثار درازمدتی خواهد داشت. آمریکا از قدرت دلار استفاده افراطی می نماید و فشار آن به مردم ایران می آید. وی اضافه نمود: اروپایی ها بیش از حد با تحریمها محافظه کاری می نمایند.

وزیر خارجه درباره تروریسم مالی گفت: درست است اسم من را گذاشتند در فهرست تحریم ها اما خیلی هم به من فشار نیامده است. یکشنبه کویت بودم امروز در فنلاند با مقامات این کشور دیدار کردم و فردا در سوئد با وزیر خارجه دیدار می کنم و پنجشنبه در نروژ خواهم بود و آدینه نیز وزیر خارجه و رئیس جمهور فرانسه را می بینم.

ظریف اعلام کرد: اینستکس مکانیسم خوبی است به شرط اینکه راه بیفتد. چند مشکل دارد باید داخل آن پولی برود و حتما باید پولی از نفت ایران وارد اینستکس گردد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوالی مطرح نمود: من همیشه هوادار گفتگوی منطقه ای بودم. ما باید برای روابط خوب با همسایگان کوشش کنیم. وزیر خارجه گفت: ایراد اصلی منطقه ما این است که فکر می نمایند امنیت را باید از بیرون خرید.

2323

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10652

به "ظریف: آدینه در پاریس با ماکرون و لودریان دیدار می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: آدینه در پاریس با ماکرون و لودریان دیدار می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید