عربستان، تاثیر انتشار گزارش قتل خاشقجی بر تحرکات محمد بن سلمان

به گزارش بلاگ پو، افشا کننده اسرار آل سعود با اشاره به تاثیر انتشار گزارش قتل روزنامه نگار منتقد سعودی بر اقدامات ولیعهد سعودی تاکید نمود که وی از ترس مورد هدف قرار دریافت تحرکات خود را کاهش داده است.

عربستان، تاثیر انتشار گزارش قتل خاشقجی بر تحرکات محمد بن سلمان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از عربی 21، مجتهد افشا نماینده اسرار آل سعود روز شنبه ، از تأثیر تصمیم سازمان اطلاعات آمریکا در مورد کشته شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی بر اقدامات محمد بن سلمان ولیعهد سعودی اطلاع داد.

وی در حساب کاربری خود نوشت: محمد بن سلمان از ترس اینکه مورد هدف قرار نگیرد، اقدامات و تحرکات خود را در کاخ سلطنتی کاهش داد؛ چراکه وی معتقد است دولت دموکرات ها تصمیم دارد با شاهزادگان سعودی علیه وی متحد گردد.

مجتهد در ادامه تاکید نمود که محمد بن سلمان به دلیل ترس از غافلگیری و تحرکات شاهزادگان سعودی علیه وی، می خواهد به کشورهایی مانند امارات، بحرین و مصر سفر کند تا این تصور را در افکار عمومی ایجاد کند که وی مورد پذیرش دنیای است.

این حساب کاربری توئیتری در ادامه نوشت: محمد بن سلمان به آژانس های رسانه ای و راه های ارتباطی دستور داده تا اخبار ارتباط عربستان با رهبران دنیا را در دوره کنونی تقویت نمایند و در تبلیغ آن نیز اغراق نمایند و این موضوع را اینگونه نشان دهند که گزارش آمریکا در مورد قتل جمال خاشقجی تاثیری در روابط دنیای وی نداشته است.

افشا نماینده اسرار درونی آل سعود اشاره نمود که بن سلمان از سعود القحطانی مشاور سابق محمد بن سلمان خواسته به دنبال ترفندهایی باشد که بتواند القحطانی را از محاصره آمریکا خارج کند و تا به امروز وی هیچ ترفندی پیدا ننموده است.

مجتهد همچنین دلیل واقعی دستگیری فهد بن ترکی و پسرش عبدالعزیز را فاش کرد و شرح داد که گزارش های منتشر شده درباره برنامه آنها برای کودتا و فساد نادرست است.

براساس جزئیاتی که مجتهد منتشر نموده است؛ عبیر همسر فهد بن ترکی و دختر ملک عبدالله بود که او در رسانه ها فعالیت داشت و عبدالعزیز ، امیرمنطقه الجوف ، که تنها پسر او بود و محمد بن سلمان آن ها را به اتهام فساد بازداشت کرد تا اموال آن ها را مصادره کند. عبیر از ارائه اموال خود در خارج بعد از اینکه محمد بن سلمان اموال وی را در داخل مصادره کرد،خود داری کرد و همچنین فعالیت رسانه ای خود را متوقف نکرد و همین امر منجر به بازداشت وی شد.

فهد و پسرش دانستند که ابن سلمان در کمین آن ها است ، بنابراین آنها کوشش کردند تا به صورت قاچاقی از فرودگاه الجوف فرار نمایند که در آنجا فهد بن ترکی به همراه پسرش دستگیر شدند.

خانواده و اعضای ملک عبدالله، شاه سابق سعودی بیش از هر جریان و فرد دیگری پس از پادشاهی سلمان بن عبدالعزیز، مورد هدف قرار گرفته و سرکوب شدند. به طوری که هم اکنون سه تن از فرزندان عبدالله بن عبدالعزیز در زندان هستند و هیچ سِمَتی در عربستان متعلق به این خانواده نیست.

واضح است که محمد بن سلمان میخواهد هرگونه کوششی برای کودتا علیه خود را پیش از هر اقدامی در نطفه از بین ببرد. بازداشت محمد بن نایف و احمد بن عبدالعزیز و نیز برکناری فهد بن ترکی در این راستا است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 45425

به "عربستان، تاثیر انتشار گزارش قتل خاشقجی بر تحرکات محمد بن سلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، تاثیر انتشار گزارش قتل خاشقجی بر تحرکات محمد بن سلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید