فید خبری به صفحه جست وجوی موبایل گوگل افزوده شد؛ گوگل لنز به گوگل ایمیج دسکتاپ آمد

به گزارش بلاگ پو، گوگل به مناسبت 20 سالگی این شرکت، تغییراتی در ابزار جست وجوی خود داده است.

فید خبری به صفحه جست وجوی موبایل گوگل افزوده شد؛ گوگل لنز به گوگل ایمیج دسکتاپ آمد

بزرگ ترین تغییر را می توان افزوده شدن یک فید خبری به صفحه اصلی اپلیکیشن موبایل جست وجوی این شرکت دانست. این فید خبری چندین پیشنهاد را در همان صفحه اصلی فهرست نموده است ولی اگر صفحه را به سمت چپ سوایپ کنید؛ وارد بخش جدیدی به نام Discover می شوید.

گوگل می گوید با این بخش جست وجو و محتوا به طور سازمان دهی تر و مرتب تر به کاربر نمایش داده شده و ارتباط و درک متقابل کاربر و محتوا بهتر می گردد.

در بخش Discover هرگونه محتوای مرتبط با نیازهای کاربر نشان داده می گردد و لزوما نباید محتوای خبری به روز باشند. میان محتواهای نشان داده شده در این بخش و فید خبری پیش فرض صفحه اول یک ارتباط و پیوند عمیقی وجود دارد.

کاربران موبایل می توانند با استفاده از نوار لغزنده کنار صفحه، تعداد مطالب نمایش داده شده در فید را کاهش یا افزایش دهند. فید خبری بیشتر متناسب با سلایق و علایق کاربران چینش و دسته بندی می گردد و ارتباط مستقیمی با جست وجوهای آن ها دارد.

در بخش Discover از چندین زبان پشتیبانی می گردد و کاربر می تواند به طور همزمان در فیدهای خود مطالبی مثلا به زبان انگلیسی و اسپانیایی داشته باشد. گوگل می گوید به زودی زبان های بیشتری به این بخش افزوده می گردد. بسیاری از این تغییرات همزمان با بازطراحی اپلیکیشن Google News رخ دادند.

گوگل از بینایی ماشینی برای افزودن مطالب ویژال به جست وجو استفاده می نماید. این فرم جدید از نمایش اطلاعات به نام Stories براساس استاندارد AMP توسعه داده شده است و گوگل می گوید قصد افزودن آن ها را در ماه های آینده دارد.

تغییرات گوگل ایمیج

بخش Google Images نیز به روزرسانی شده است و الگوریتم های جدیدی برای رتبه بندی تصاویر در جست وجوها استفاده می گردد.

همین طور، اطلاعات مفید بیشتری درباره عکس ها و صفحه دارنده عکس به کاربر نمایش داده خواهد شد. گوگل می گوید این تغییرات از 27 سپتامبر برای کاربران دسکتاپ اعمال می گردد. Google Stories هم به بخش جست وجوی تصاویر افزوده خواهد شد.

یکی دیگر از تغییرات گوگل، آوردن Google Lens به درون بخش جست وجوی تصاویر است. در نسخه وبی موبایل کاربران می توانند روی کلید Lens تقه بزنند و پس از شناسایی عکس، درباره آن در وب جست وجو نمایند.

می توان تنها بخشی از یک تصویر را برش داده و در وب جست وجو کرد. به طور مثال، می خواهید درباره قیمت یک قفسه کتاب در پس زمینه عکسی جست وجو کنید. کافی است عکس را برش زده تا فقط قفسه کتاب مورد نظر شما در وب جست وجو و اطلاعات مرتبط نمایش داده گردد.

به علاوه، گوگل قابلیتی همانند پینترست در نمایش تصاویر گروهی و مرتبط با یکدیگر را به گوگل ایمیج افزوده است.

گوگل در مراسم خود از بهبود نتایج جست وجو، بهبود جست وجوی شغل، بهبود تحقیق در اینترنت و چندین ابزار کوچک و مفید دیگر مرتبط با جست وجو در وب اطلاع داد.

به هر حال Google Feed این شرکت نزدیک به 800 میلیون کاربر دارد و در یک سال گذشته 2.5 برابر ترافیک بیشتری برای تولیدنمایندگان و منتشرنمایندگان محتوا ارسال نموده است.

حالا استفاده از ویژگی های آن در بخش فید جست وجوی می تواند اتفاق بزرگی قلم داد گردد و کاربران را به سوی دریافت محتواها و مطالب سفارشی و شخصی تر سوق دهد.

منبع

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: یک پزشک
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13411

به "فید خبری به صفحه جست وجوی موبایل گوگل افزوده شد؛ گوگل لنز به گوگل ایمیج دسکتاپ آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فید خبری به صفحه جست وجوی موبایل گوگل افزوده شد؛ گوگل لنز به گوگل ایمیج دسکتاپ آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید