قدرت در دنیاِ بی سیم با یک کلیک وارد اتاق ما می گردد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در آذربایجان شرقی، سخاوت خیرخواه نویسنده کتاب دیپلماسی رسانه ای از فعالان مطبوعاتی تبریز، هدف از نگارش این کتاب را زمینه کاوی و آسیب شناسی دیپلماسی رسانه ای جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه عنوان نمود.

قدرت در دنیاِ بی سیم با یک کلیک وارد اتاق ما می گردد

وی با اشاره به اهمیت نگارش این کتاب در این عصر که شاهد گسترش ارتباطات رسانه ها هستیم، گفت: این ادعا گزاف نیست که رسانه ها، قلب ها و مغز ها را مطابق میل خود طراحی می نمایند و صرفا انتقال دهنده واقعیت نیستند؛ بلکه سازنده اَبرواقعت هستند و امروزه به امتداد انسان در جوامع بشری تبدیل شده اند. در چنین شرایطی حرکت در شاهراه پرترافیک بین المللی بدون خدمات دیپلماسی رسانه ای امکانپذیر نیست.

فعال رسانه ای ادامه داد: دیپلماسی رسانه ای کوشش می نماید تا با به کارگیری تدابیر و تکنیک های قانع کردن، استدلال، تشویق، تنبیه و تهدید افکار عمومی جهانی و جامعه طرف مقابل برای سرانجام مخاصمات و منزوی کردن کشورها یا ارتقاء سطح روابط سیاسی و تفاهم راهی بیابد، از این جهت در جعبه ابزار ارتباطات استراتژیک کشورها، وزن بالایی دارد.

وی ادامه داد: دیپلماسی رسانه ای در این مفهوم به معنای هیاهوی رسانه ای نیست، به معنای انفعال رسانه ای هم نیست، بلکه به معنای ابتکار و ابداعات رسانه ای در زمان مناسب است. حتی گاه سکوت هم گفتمانی پرقدرت در دیپلماسی رسانه ای است.

خیرخواه تاکید نمود: کتاب دیپلماسی رسانه ای به شما قدرت می دهد تا راه گفت وگو با دشمن را پیدا کنید و به جای ارتش، با رسانه، آن را به پای میز مذاکره بیاورید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 42676

به "قدرت در دنیاِ بی سیم با یک کلیک وارد اتاق ما می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرت در دنیاِ بی سیم با یک کلیک وارد اتاق ما می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید