قلعه چپولتپک؛کاخی باشکوه در مکزیک

به گزارش بلاگ پو، مکزیکو سیتی پایتخت کشور مکزیک و عظیم ترین شهر این کشور و همچنین مهم ترین مرکز سیاسی، فرهنگی، آموزشی و مالی مکزیک است. مکزیکو سیتی دارای مکانهای دیدنی زیادی میباشد که یکی از آن ها قلعه چپولتپک است.

قلعه چپولتپک؛کاخی باشکوه در مکزیک

قلعه چپولتپک در بالای تپه چپولتپک واقع شده است، نام تپه در زبان بومی منطقه به معنی در تپه ملخ می باشد.

قلعه چپولتپک، کاخی بسیار باشکوه است که چشم اندازی تماشایی به مناظر پایتخت کشور مکزیک دارد. در سال 1785 برناردو دِ گالوز، رهبر نیروی نظامی اسپانیا که بعنوان فرماندار مستعمراتی در لوئیزیانا و کوبا به خدمت گرفته شد و بعدها نایب السلطنه اسپانیا شد، فرمان داد تا ساختمان بزرگی برای محل اقامتش در بلندترین نقطه تپه چپولتپک بسازند. فرانسیسکو بامبیتلی، ستوان ارتش و مهندس اسپانیایی، طرح اولیه را کشید و در 16 اوت همان سال ساخت قلعه را شروع کرد.

پس از عزیمت بامبی به هاوانا، کاپیتان مانوئل آگوستین ماسکارو راهنمایی این پروژه را بر عهده گرفت و در حین مدت تصدی اش، کارها با سرعت زیادی انجام شد. سپس ماسکارو به ساخت قلعه ای به قصد شورش علیه تاج و تخت اسپانیا از آن مکان متهم شد و بعد از آن برناردو گالوز، نایب السلطنه، به طور ناگهانی در 8 نوامبر 1786 درگذشت.

الکساندر فون هومبولت در سال 1803 از محل بازدید کرد و خزانه داری سلطنتی را به فروش پنجره های کاخ به منظور تأمین هزینه های حکومت محکوم کرد. در نهایت این ساختمان در سال 1806، از طریق شهرداری دولت مکزیکوسیتی خریداری شد. قلعه همانطور متروکه باقی ماند تا ایت که در سال 1833 تبدیل به آموزشگاه نظامی شد.

قلعه چپولتپک، تنها قلعه سلطنتی در آمریکا است. این کاخ از سال 1864 تا 1867 مقر رسمی امپراتور ماکسیمیلیان اول و ملکه کارلوتا بود. از سال 1882 تا 1939 رئیس جمهورهای مکزیک در کاخ چپولتپک اقامت داشتند. تا اینکه رئیس جمهور لزرو کردنس کاربری آن را به موزه تغییر دارد.

فیلم های معروفی مانند رومئو و ژولیت (اثر معروف شکسپیر) و ورا کروز در آن فیلم برداری شده اند و اهالی بازی های کامپیوتری هم تصاویر آنرا در بازی Ghost Recon, Advanced Warfighter دیده اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: گردشبان
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24009

به "قلعه چپولتپک؛کاخی باشکوه در مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه چپولتپک؛کاخی باشکوه در مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید