مجوز رسمی حزب جمهوریت از سوی کمیسیون ماده 10 احزاب تایید شد، جبهه هماهنگی اصلاحات تشکیل می گردد

به گزارش بلاگ پو، دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب از تایید مجوز رسمی فعالیت حزب منشعب شده اعتمادملی با عنوان جمهوریت اطلاع داد.

مجوز رسمی حزب جمهوریت از سوی کمیسیون ماده 10 احزاب تایید شد، جبهه هماهنگی اصلاحات تشکیل می گردد

به گزارش ، حمید ملانوری، دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه از تایید مجوز رسمی فعالیت حزب منشعب شده اعتمادملی با عنوان جمهوریت اطلاع داد.

وی ادامه داد: پیش از این مدارک حزب جمهوریت ناقص بود و با تکمیل مدارک در جلسه امروز موضوع تشکیل این حزب در کمیسیون مطرح و با تأسیس حزب جمهوریت ایران اسلامی موافقت شد. البته صلاحیت یکی از اعضا محرز نشد که ما به اطلاع حزب رساندیم.

ملانوری همچنین درمورد تازه ترین مصوبات کمیسیون ماده 10 احزاب اظهار داشت: گزارش مجمع عمومی، برگزاری انتخابات و اصلاح اساسنامه جامعه حضرت زینب (س)، حزب مردم سالاری، حزب جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی مطرح شد و مورد تصویب نهاده شد.

وی اضافه نمود: حزب همدلی مردم تهران هم که یک حزب استانی است، درخواست تغییر فعالیت از سطح استان به سطح ملی و نیز تغییر نام داشت و فعالیت آنها با مجوز قبلی در استان بلامانع است و تاسیس حزب ملی با نام همدلی مردم تحول خواه با گستره ملی هم مورد موافقت نهاده شد و باید مراحل قانونی را طی کند.

ملانوری ادامه داد: گزارش اصلاح مرامنامه و اساسنامه سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی مطرح شد که اصلاح یک سری از مفاد مورد تصویب نهاده شد که ما آن موارد را به حزب اعلام خواهیم کرد.

دبیر کمیسون ماده 10احزاب درمورد موضوع تاسیس شعب استانی احزاب هم گفت: قانون اجازه تاسیس شعب و دفاتر را با اطلاع فرمانداری و استانداری داده است که این موضوع مورد بحث نهاده شد. بر اساس رویه قبل صلاحیت مسئول شعب استانی باید مورد آنالیز قرار گیرد، استعلام از مراجع نظارتی انجام گردد و بعد به اطلاع کمیسیون برسد و صلاحیت افراد در کمیسیون محرز گردد.

وی ادامه داد: امروز پرونده 12 شعبه استانی از 5 استان مطرح شد و صلاحیت مسئولان بعضی دفاتر مورد آنالیز نهاده شد. در استان زنجان صلاحیت مسئولان شعب حزب جمعیت جوانان انقلاب اسلامی، جمعیت حامیان انقلاب اسلامی، حزب مستقل کار، حزب ندای ایرانیان و حزب همبستگی دانش آموختگان ایران مورد تایید نهاده شد. صلاحیت مسئول شعبه جامعه جوانان متحد اسلامی استان تهران محرز شد که می توانند شعبه تاسیس نمایند.

دبیر کمیسیون ماده 10 درباره شعب احزاب در استان لرستان هم شرح داد: در این استان چهار حزب درخواست تاسیس شعبه داشتند که صلاحیت مسئولان شعب حزب جمعیت حامیان انقلاب اسلامی، حزب جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان، جمعیت زنان مسلمان نواندیش و حزب مردم سالاری تایید شد که می توانند فعالیت خود را شروع نمایند.

وی اضافه نمود: در استان ایلام حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، درخواست تاسیس شعبه داشته است که صلاحیت مسئول شعبه احراز نشد و این موضوع باید مورد آنالیز بیشتر قرار گیرد.در استان یزد هم صلاحیت مسئول شعبه حزب اراده ملت ایران احراز شد و این حزب می تواند شعبه خود را تاسیس کند.

ملانوری از تشکیل یک جبهه جدید با عنوان جبهه هماهنگی اصلاحات اطلاع داد و اضافه نمود: فعالیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جبهه هماهنگی اصلاحات با محدوده کشوری و ملی، به مدت 30 سال به اطلاع کمیسیون رسید و فعالیت این جبهه قانونی خواهد بود. در جلسه قبل اعلام شد که چهار جبهه جمنا، جبهه اصولگرایان استان قم, جبهه عدالت؛ رفاه و پیشرفت و جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی فعالیت خود را به اطلاع کمیسیون رسانده اند.

دبیر کمیسیون ماده 10 با بیان اینکه جز این پنج جبهه و ائتلاف، تشکیل یا فعالیت جبهه دیگری به اطلاع کمیسیون ماده 10 احزاب نرسیده است، توضیح داد: فعالیت هر شورا با هر اسمی چون به اطلاع کمیسیون نرسیده از نظر ما غیرقانونی است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9291

به "مجوز رسمی حزب جمهوریت از سوی کمیسیون ماده 10 احزاب تایید شد، جبهه هماهنگی اصلاحات تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز رسمی حزب جمهوریت از سوی کمیسیون ماده 10 احزاب تایید شد، جبهه هماهنگی اصلاحات تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید