مراسم ویژه روز جهانی معلولان در گناوه برگزار گردید

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، مختار حمیدی رئیس اداره بهزیستی گناوه ظهر دوشنبه در حاشیه این مراسم با تبریک فرارسیدن روز جهانی معلولین گفت: شهرستان گناوه داری 5 مرکز توانبخشی و آموزشی ویژه توانخواهان است که یک مرکز به صورت شبانه روزی و 4 مرکز به صورت آموزشی و توانبخشی به فعالیت و ارائه خدمت مشغول هستند.

مراسم ویژه روز جهانی معلولان در گناوه برگزار گردید

وی گفت: این مراکز عمده فعالیت های خود را در راستای آموزش و توانبخشی به معلولان شهرستان ارائه می نمایند تا توانخواهان بتوانند از توانایی خود در راستای زندگی مستقل گام بردارند.

وی اضافه نمود: به مناسبت روز جهانی معلولین برنامه های متنوع و ویژه ای در این شهرستان تدارک دیده شده است که از جمله آنها نصب بنر، تجدید میثاق با شهدا و حضور در محل یادمان شهدای گمنام گناوه، جشن خاتمه دوره برای تعدادی از توانخواهان در مرکز توانبخشی وحرفه آموزی گل های آسمانی، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه توانخواهان، حضور فعال در نمایشگاه و ارائه دستاوردها و فراوریات و صنایع دستی فراوری شده توانخواهان، برگزاری اردوی یک روزه به مقصد جزیره خارک، بازدید از منازل معلولین موفق وهمکاری با ادارات و نهادها در جهت برگزاری برنامه های این ایام است.

وی گفت: در مرکز آمورشی و حرفه آموزی گل های آسمانی که ویژه پسران بالای 14 سال است هم توانخواهان حرفه های مناسب مانند قالی بافی ، صنایع دستی، هویه کاری و غیره را آموزش می بینند و هم محصولات فراوری شده خود را برای فروش به نمایشگاه های مختلف ارائه می نمایند.

وی گفت: به مناسبت روز جهانی معلولین برنامه ای نیز با حضور فرماندار محترم و مسئولان شهرستان در مرکز توانبخشی کوشا برگزار گردید و ضمن دیدار و اجرای برنامه روز جهانی معلولین برنامه صبحانه سالم در آن مرکز اجرا شد.

مهرداد محسنی مربی مرکز توانبخشی و آموزشی گل های آسمانی گناوه گفت: این مرکز همواره در خدمت رسانی به توانخواهان پیشقدم بوده و در این رابطه علاوه بر آموزش های مختلف در جهت ارائه توانبخشی، روانشناسی، کاردرمانی، گفتاردرمانی و سایر خدمات کوشیده و تمام کوشش ما این است که بتوان شرایط زندگی مطلوبی برای توانخواهان فراهم کرد.

وی گفت: این مرکز به پسران توانخواه بالای 14 سال خدمات ارائه می نماید و حرفه های مختلف مانند قالی بافی ، هویه کاری، کار با چوب، حصیر بافی ، بافت کلاهای حصیری و غیره در این مرکز آموزش داده می گردد تا با تمام توان و با استفاده از امکانات موجود شرایط ایده ال برای زندگی و آینده توانخواهان فراهم گردد.

وی با تقدیر از همه کسانی که از این مرکز و برنامه ها حمایت می نمایند گفت: امیدواریم که این مرکز بیشتر مورد حمایت مسئولان قرار بگیرد و کوشش بیشتری برای حمایت از تونخواهان به کار گیرند تا بتوان خدمات بهتر و بیشتری به آنها ارائه کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3190

به "مراسم ویژه روز جهانی معلولان در گناوه برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم ویژه روز جهانی معلولان در گناوه برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید