مرام نامه اخلاقی برای جلوگیری از مرزبندی ها تنظیم می کنیم

به گزارش بلاگ پو، طالب ریفاعی گفت: سازمان ملل دنبال مرام نامه اخلاقی است که می تواند از مرزهایی که باعث جدایی ملت ها می گردد جلوگیری کند.

مرام نامه اخلاقی برای جلوگیری از مرزبندی ها تنظیم می کنیم

به گزارش خبرنگاران، دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی در نشستی که با حضور رسانه های ایرانی در حاشیه هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری با همراهی معاون گردشگری کشور و رئیس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری برگزار گردید، در پاسخ به سوال این خبرگزاری مبنی بر اینکه با توجه به سیاست های منزوی نماینده بعضی کشورها از جمله آمریکا که با اعمال محدودیت هایی در صدور ویزا به ویژه برای اتباع ایرانی سبب جداسازی و مرزبندی شده این سازمان که قائل به شکست سیاست های منزوی نماینده جهان است، چه نفوذ و تدبیری برای حل مشکلاتی از این دست و ایجاد جریان آزاد گردشگری بین ملل می تواند داشته باشد، اظهار کرد: سازمان ملل متحد و سازمان جهانی جهانگردی به عنوان کارگزار معتقدند هیچ نزاع و جنگی نباید صورت گیرد و چیزی به نام دیوار و مرزبندی نباید وجود داشته باشد.

تنظیم مرام نامه اخلاقی برای جلوگیری از جدایی ملت ها

وی افزود: سازمان ملل متحد مرجع قانون گذار نیست و در موضعی نیست که قوانین را برای اصلاح نظم بخشد، ولی در هر حال ما به دنبال مرام نامه ای اخلاقی هستیم که می تواند از مرزهایی که باعث جدایی ملت ها می گردد جلوگیری کند.

وی ادامه داد: اگر به صحبت های رئیس جمهور ایران در افتتاحیه کنوانسیون گوش داده باشید، متوجه می شوید که صندلی حال حاضر ایران کجاست. آقای روحانی اشاره داشتند که فرهنگ و ملت ها در کنار هم هستند نه در مقابل یکدیگر و سفر و گردشگری آن چیزی است که ملت ها را به هم نزدیک می نماید.

ریفاعی همچنین از صندلی شخص حقیقی اش و نه به عنوان دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی در پاسخ به این سوال گفت: باورم بر این است که این موضوع (مرزبندی) نباید اتفاق بیافتد. جداسازی سیاستی است که باعث آسیب می گردد و آینده ای را رقم نمی زند.

او در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: من نیز مانند رئیس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری بار اولی نیست که به ایران سفر می کنم، هر دفعه که این کشور را می بینم به این نتیجه می رسم که جاذبه های زیادی برای کشف وجود دارد. ایران مرجع تاریخ و فرهنگ است و همیشه یکی از مکان های تاریخی که مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد این کشور است. هر کسی هم که می خواهد از جاده ابریشم عبور کند، حتما ایران را می بیند.

قبل از جهان غرب، ایران به مفهوم گردشگری پی برد

دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی با بیان اینکه قبل از آنکه غرب به مفهوم گردشگری پی ببرد، ایران به این مفهوم رسیده بود، اظهار کرد: در سال های گذشته ایران در صنعت گردشگری صندلی شایسته ای نداشت، اما کنفرانس امروز می تواند معین نماینده بسیار ساده ای باشد تا ایران بار دیگر به صنعت گردشگری برگردد و در صندلیی که شایستگی اش را دارد قرار گیرد. این همان دلیلی بود که مرا به ایران کشاند تا در این کنفرانس شرکت کنم و همین دلیلی حضور رئیس جمهور ایران در مراسم امروز بود.

وی ادامه داد: اگر به سخنان آقای روحانی گوش نموده باشیم، به خاطر خواهید آورد که ایشان اشاره کردند باید به گردشگری توجه شایسته و لازمی گردد. پس به ما یاری کنید این پیغام ساده را بار دیگر به جهان منتقل کنیم.

ریفاعی با اعلام این پیغام که ایران به صنعت گردشگری بازگشته است، از رسانه های حاضر خواست این جمله را تکرار نمایند تا بازگشتی با اعتماد به نفس رخ دهد و این پیغام در سطح گسترده به جهان منتقل گردد.

دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی که برای شرکت در هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری سفری یک روزه به ایران داشت، بعدازظهر امروز (شنبه) تهران را ترک خواهد نمود. او در حاشیه این سفر و کنوانسیون دیداری دو جانبه با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20903

به "مرام نامه اخلاقی برای جلوگیری از مرزبندی ها تنظیم می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرام نامه اخلاقی برای جلوگیری از مرزبندی ها تنظیم می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید