مسائل صادرات به عراق از مرز کرمانشاه رفع شده است

به گزارش بلاگ پو، عضو هیات رئیسه اتاق ایران با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشورهای متعدد، گفت: این مسئله اقتصاد همه کشورهایی که درگیر بیماری هستند را تحت تأثیر قرار داده؛ هرچند پیامدهای اقتصادی این معضل به نسبت شرایط اقتصادی کشورها متفاوت خواهد بود.

مسائل صادرات به عراق از مرز کرمانشاه رفع شده است

کیوان کاشفی با بیان اینکه هنوز برای تخمین خسارت های وارده به اقتصاد زود است، افزود: در ایران حوزه های گردشگری، تجارت خارجی و اصناف مهم ترین بخش هایی هستند که از شیوع کرونا تحت تأثیر قرار گرفته اند که البته شدت این خسارت ها هم حوزه به حوزه متفاوت است.

به گفته کاشفی، برآوردها نشان می دهد که در ایران اقتصاد بخش گردشگری بیشترین صدمه را از انتشار کرونا دیده است.

رئیس اتاق کرمانشاه ادامه داد: بخش گردشگری از بخش های بسیار تأثیرپذیر از مسائل این چنینی است، به خصوص که در ایران، پیک فعالیت کسب وکارهای حوزه گردشگری به تعطیلات سال نو مربوط می شود که شیوع کرونا اثرگذاری قابل توجهی بر آن دارد.

کاشفی شرح داد: در شرایط فعلی بسیاری از هتل ها، مراکز اقامتی و رستوران ها یا با هدف رعایت موارد بهداشتی و یا نبود مشتری فعالیت خود را متوقف کرده اند.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران اصناف را دومین بخشی دانست که به دلیل شیوع ویروس کرونا، برخی از کسب وکارهای آن دچار رکود شده است و افزود: اصناف مرتبط با مواد غذایی از جمله کافی شاپ ها، اغذیه فروشی ها و... این پیامدها را به صورت جدی تر شاهد هستند.

او همچنین تأثیر شیوع ویروس کرونا بر تجارت خارجی و قطع ارتباط اقتصادی میان کشورها را نیز با اهمیت مطرح نمود و گفت: بعد از انتشار این ویروس، ارتباط تجاری ما با برخی کشورها قطع شد و برخی کشورها نیز واردات کالا از ایران را محدود کردند.

رئیس اتاق کرمانشاه درباره تأثیر این شرایط بر مراودات تجاری با کشورهای همسایه، خصوصاً عراق به عنوان یک شریک تجاری اصلی ایران اظهار کرد: فعلاً بخش عمده مشکل صادراتی به عراق رفع شده و برای صادرات کالا به این کشور در مرزهای استان کرمانشاه مسئله ای نداریم؛ چراکه جابجایی کالاها میان ایران و عراق عمدتاً با تخلیه و بارگیری همراه است.

کاشفی افزود: باوجوداینکه چند روز محدودیت هایی در این زمینه اعمال شد، اما درنهایت توانستیم طرف عراقی را متقاعد کنیم و اگرچه برخی مرزهای ایران با عراق هنوز مشکلاتی دارند، اما مرزهای کرمانشاه با عراق همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.

او با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در برخی بخش ها نیز رونق را به همراه داشته، افزود: در حوزه تولید برخی کالاهای بهداشتی از جمله ماسک، مواد شوینده، محصولات ضدعفونی و... رونق را شاهد بوده ایم.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران گفت: پیشنهادی هم در این زمینه به دولت ارائه دادیم مبنی بر اینکه واردات ماسک، لوازم ضدعفونی و... بدون ثبت سفارش صورت گیرد تا بتوانیم بازار داخل را اشباع کنیم و مردم در این زمینه کمتر در مضیقه باشند.

کاشفی ابراز امیدواری کرد: با توجه به پیامدهای اقتصادی قابل توجهی که شیوع کرونا به همراه داشته، هرچه زودتر شاهد مدیریت این شرایط باشیم تا خسارت های وارده کمتر شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21026

به "مسائل صادرات به عراق از مرز کرمانشاه رفع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل صادرات به عراق از مرز کرمانشاه رفع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید