معرفی بهترین سوغاتی های شیراز

به گزارش بلاگ پو، مسافران محترم، هنگام سفر به شهر شیراز، چندین چمدان خالی همراه خود ببرید؛ زیرا محال است که بتوانید از سوغاتی ها و خوراکی های لذیذ این شهر چشم پوشی کنید و آن ها را نخرید. اگر سوغاتی های اینجا را نمی شناسید، همراه ره بال آسمان باشید تا به معرفی بهترین سوغات شیراز بپردازیم.

معرفی بهترین سوغاتی های شیراز

از دیرباز رسم بر این بوده است که هر مسافر زمان بازگشت از سفر، برای دوستان و نزدیکان خود، سوغاتی را به یادگار هدیه دهد. ایرانی ها نسبت به این سنت بسیار پایند هستند و در سفر به هر گوشه ای از جهان تحفه ای را به عزیزشان پیشکش می کنند. البته تنوع اقلیمی و قومی در ایران زمین سبب شده که هر شهر سوغاتی های منحصربه فرد و ویژه ای داشته باشد و مسافران برای خرید هریک ترغیب شوند. شهر زیبای شیراز را باید از سردمداران سوغاتی های فراوان دانست که شامل خوردنی، نوشیدنی، پوشیدنی، تزئینی و... می شود. در ادامه به معرفی سوغاتی های شیراز می پردازیم تا در سفر آینده خود به این شهر، راحت تر خرید کنید.

سبد سوغاتی های شیراز را با شیرینی پر کنید

ایرانی ها علاقه فراوانی به شیرینی دارند. ازاین رو به هر شهری که سفر می کنند، به دنبال شیرینی می گردند تا با خود به خانه ببرند. شیرازی های خونگرم نیز دستور پخت خوراکی های لذیذ و شیرین بسیاری را دارند که به دل هر رهگذری می نشیند.

مسقطی

مسقطی یکی از شیرین ترین و خوشمزه ترین سوغاتی های شیراز است که عطر و طعم آن تا سالیان سال در جان شما می ماند. مسقطی با ترکیبات نشاسته، آب، روغن، شکر، هل و گلاب درست می شود. این شیرینی انواع گوناگونی مانند پسته ای، بادامی، زعفرانی، گل محمدی، زرشکی و... دارد. مسقطی در اصل جز سوغات شهر لار است؛ اما در سفر به شیراز می توانید آن را از فروشگاه ها و مغازه ها بخرید.

بادام سوخته

بادام سوخته یکی از خوراکی های بسیار مقوی و شیرینی است که در سفر به شیراز می توانید آن را خریداری کنید. مردم محلی، بادام ها را با شکر و آب تا زمانی که حالت کاراملی به خود بگیرد، تفت می دهند. خوردن این خوراکی در روزهای سرد زمستانی همراه با یک لیوان چای داغ، بسیار دل چسب است.

حلوا کاسه

تقریباً تمامی ایرانی ها دست کم یک باری حلوا خورده اند و از طعم عطرآگین و لذیذ آن لذت برده اند. حلوا کاسه از سوغاتی های شیراز است که در بازارهای محلی به فروش می رسد. حلوا کاسه از ترکیبات آرد برنج، شکر، روغن، گلاب و زعفران پخته می شود و سپس در کاسه ای می ریزند که ازاین رو به آن حلوا کاسه می گویند.

اگر به شیراز علاقه دارید و دوست دارید پیشنهاد میکنیم محتوای جاهای دیدنی شیراز در سایت ره بال آسمان را حتما مطالعه کنید.

کلوچه شیرازی

در همه شهرهای ایران یک نوع کلوچه محلی وجود دارد که ترکیبات آن بر طبق ذائقه مردمان محلی آن اقلیم است. کلوچه شیرازی از ترکیبات آرد، شکر، روغن و گلاب درست می شود که عطر خوش گلاب، سبب تفاوت مزه ای آن با دیگر کلوچه ها شده است. کلوچه شیراز ازجمله خوراکی هایی است که دیرتر خراب می شود و به راحتی می توان آن را خرید و به عنوان سوغاتی به شهر خود برد.

رنگینک

اگر با خوردن شیرینی ها مسئله ای ندارید، در سفر به شیراز حتماً رنگینک را امتحان کنید. رنگینگ نوعی شیرینی بسیار مقوی و لذیذ است که از ترکیبات خرما، دارچین، گردو و پسته درست می شود. طعم قوی این خوراکی تا ساعت ها در دهانتان می ماند. رنگینگ در تمامی شهرهای جنوبی ایران جز یک شیرینی رسمی به حساب می آید.

یوخه

یوخه یکی دیگر از شیرینی های خوشمزه شیرازی است که می تواند در سبد سوغاتی های شیراز هر مسافری جای بگیرد. یوخه یک شیرینی ترد است که از خمیر نازک و لایه به لایه درست شده و معمولاً روی آن را با پسته، گردو و پودر نارگیل تزئین می کنند. نام دیگر یوخه کاک است که کاک از شیرینی های محبوب کرمانشاه می باشد.

فالوده شیرازی

جالب ترین و معروف ترین سوغاتی شیراز، فالوده شیرازی است که تقریباً نام و آوازه آن در سراسر ایران پیچیده است. همه ما کم یا زیاد در طول زندگی مان فالوده خورده ایم؛ اما فالوده شیرازی طعم و مزه دیگری دارد و هر مسافر به محض ورود به شیراز، خود را به یک بستنی فروشی می رساند تا این خوراکی دل چسب را نوش جان کند.

عرقیجات خوش عطر شیراز، سوغاتی دیگری از این خطه

با وجود این همه باغ و بوستان در شیراز، می توان انتظار داشت که عرقیجات خوش عطری از گل های بهاری آن گرفته شود. عرقیجات شیراز کاربرد گوناگونی دارد؛ از طعم دهندگی به نوشیدنی ها گرفته تا بهبود امراض، آرامش دهنده و معطر کردن محیط. عرقیجات یکی از سوغاتی های شیراز است که حمل آن آسان بوده و در طولانی مدت طولانی خراب نمی شود. ازجمله عرق های معروف شیرازی می توان به عرق بهارنارنج، عرق نسترن، عرق بیدمشک و... اشاره کرد.

آب لیمو و آب غوره شیرازی هم از دیگر سوغاتی های معروف شیراز است. وجود درختان انگور و پرورش لیموهای اعلا، باعث شده است که آب لیمو و آب غوره این شهر بسیار ممتاز باشد و مسافران چند شیشه ای با خود به خانه ببرند.

بلیط هواپیما شیراز خود را برای سفرهای آینده به این شهر از سایت ره بال آسمان خریداری کنید تا با خریدی ارزان در هزینه های خود صرفه جویی کرده و بتوانید هم به جاهای دیدنی شیراز سر بزنید و هم سوغاتی های فراوانی از شیراز بخرید.

صنایع دستی، سوغاتی ماندگار از شهر شیراز

ذوق، هنر و خلاقیت مردم شیراز مثال زدنی است. به واسطه تاریخ چندین هزارساله این شهر و اهمیت آن در رشد و تعالی فرهنگ ایران زمین، شیراز دارای هنرمندان برجسته ای است که آثار هنری آن ها شهرت جهانی دارد. صنایع دستی یکی از بهترین سوغاتی های شیراز است؛ زیرا تا ابد در نزد شما می ماند و با هدیه دادن آن، افراد را با گوشه ای از تاریخ کشورمان آشنا کرده اید. ازجمله صنایع دستی معروف شیراز می توان به خاتم کاری، قلمه زنی، میناکاری، معرق کاری، منبت کاری، گلیم، جاجیم، سفال گری، نقره کوبی روی اشیا و... اشاره کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: همگردی
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 38474

به "معرفی بهترین سوغاتی های شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین سوغاتی های شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید