مهمترین مشکل امروز جوانان بحث اشتغال است

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، بهمن مرادنیا بعد از ظهر امروز در چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کردستان که با حضور محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در سنندج برگزار گردید، اظهارداشت: بخشی از آسیب های اجتماعی مانند طلاق و اعتیاد عمدتاً به دلیل عدم اشتغال و یا از دست دادن شغل ایجاد می گردد و همین موضوع باعث گردیده اشتغال به مهمترین دغدغه جوانان امروز تبدیل گردد.

مهمترین مشکل امروز جوانان بحث اشتغال است

وی اضافه نمود: سال جاری خوشبختانه با اعتباراتی که جذب شد در بحث اشتغال پایدار روستایی اقدامات خاصی انجام گرفت و درب مجموع 130 میلیارد تومان اعتبار در این حوزه 128 میلیارد تومان آن تاکنون پرداخت گردیده است.

استاندار کردستان ادامه داد: در حال حاضر 450 میلیارد تومان دیگر طرح اشتغالزایی به تصویب رسیده که به دنبال تامین اعتبار هستیم و در صورتی که این اعتبارات تخصیص یابد بخشی از دغدغه جوانان به ویژه در روستاها رفع می گردد.

مرادنیا یادآور شد: ایجاد مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه نیز اگر با در استان کردستان با موفقیت کارهای آن صورت پذیرد می تواند بخشی دیگر از مسائل حوزه اشتغال در استان را فراهم کند.

وی اعلام کرد: آمارها نشان می دهد در سال 96 نسبت به سال 95 در بحث کاهش آمار بیکاری روند رو به رشدی داشته ایم و 1.5 درصد آمار بیکاری استان کاهش داشته است.

استاندار کردستان در ادامه گفت: با توجه به استعدادی که استان در بخش کشاورزی نیز دارد سعی داریم با توسعه این حوزه زمینه اشتغال تعدادی دیگر از جوانان استان کردستان را فراهم کنیم.

مرادنیا اظهارداشت: همچنین در بخش صنعت متاسفانه در حال حاضر کمترین بهره را در زمینه اشتغال جوانان در این حوزه داریم که با رایزنی و پیگیری های انجام گرفته به دنبال اجرای دو پروژه خوب برای استان کردستان هستیم که در صورت به نتیجه رسیدن می تواند بخش دیگری از دغدغه جوانان این استان را رفع کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2142

به "مهمترین مشکل امروز جوانان بحث اشتغال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین مشکل امروز جوانان بحث اشتغال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید