نحوه ذخیره سازی داده تغییر می نماید؟

به گزارش بلاگ پو، داده های مربوط به پست های اینستاگرامی که هر روز تعداد آن ها رو به افزایش است نیاز به ذخیره شدن در جایی دارند.

نحوه ذخیره سازی داده تغییر می نماید؟

قطعا با این حجم زیادی از اطلاعات دیجیتالی که هر روز توسط ما فراوری می شوند نیاز به منابع بیشتر انرژی برای ذخیره سازی آن ها وجود دارد. در حال حاضر دانشمندان در کوشش اند تا با استفاده از حافظه جدیدی به نام حافظه جهانی نوع جدیدی از سلول های الکترونیکی٬ این کار را عملی سازند. سلول مورد آنالیز در این مطالعه، از مکانیک کوانتومی برای بهبود و بهره وری انرژی استفاده می نماید.

کامپیوتر و گوشی های مدرن از دو نوع حافظه استفاده می نمایند:

نوع اول رم (Random Access Memory) که تمام برنامه های باز و فایل های موجود در حافظه را نگه می دارند. رم در عین مصرف کم انرژی بسیار سریع بوده اما هنگامی که منبع تامین نماینده انرژی آن(باتری یا برق) قطع گردد از کار می افتد و همه چیز از بین می رود. خراب شدن و هنگ کردن کامپیوتر و پاک شدن تمامی کارها به دلیل محدودیت رم است.

نوع دوم ذخیره ساز فلش است که می تواند اطلاعات را برای مدتی طولانی نگه دارد اما برعکس رم، فلش کند بوده و مصرف انرژی آن نیز زیاد است. همچنین با گذر زمان تخریب می گردد.

در حال حاضر در مقیاس آزمایشگاهی دانشمندان به دنبال این هستند که بتوانند این دو حافظه را ترکیب نمایند. اگر این اتفاق بیافتد، دیگر نیازی به بروزرسانی حافظه لپتاپ ها و کامپیوترها وجود ندارد.

به گفته فیزیکدان Manus Hayne: ما انتظار داریم تا از مزیت های هر دو بدون دخالت اشکالات آنها استفاده کنیم.

به گفته دانشمندان حافظه جهانی می تواند میزان انرژی مورد استفاده توسط مرکز داده ها را در زمان اوج مصرف کاهش دهد. همچنین اجازه می دهد تا دیگر کامپیوترها را روشن و خاموش نکنیم، البته هنگامی که به آنها نیاز نیست به حالت Sleep در می آیند.

sciencealert

2121

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9618

به "نحوه ذخیره سازی داده تغییر می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه ذخیره سازی داده تغییر می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید