نسخه های خانگی برای درمان حالت تهوع

به گزارش بلاگ پو، وب سایت اوما: تهوع ناراحتی معده است که اغلب قبل از استفراغ ایجاد میشود. همه ما حالت تهوع را حتی یکبار هم تجربه کردیم یا خواهیم کرد. حالت تهوع علت های مختلفی میتونه داشته باشه و به هر حالت که باشه شما می تونید با روشهای خانگی مقداری از این حالت تهوع را بهبود بخشید.

نسخه های خانگی برای درمان حالت تهوع

1- مصرف نان

یکی از بهترین روش خانگی برای تهوع، نان است. من اعتقاد دارم شما این درمان را برای معده درد شنیده اید. دلیل این امر این است که نان می تواند اسید اضافی معده را جذب کند. راه دیگر برای متوقف کردن این مشکل مصرف یک فنجان شیر، یک تکه نان، یک کره بی نمک است. می توانید شیر را گرم کنید تا داغ گردد، نان را تست کنید و کره را روی آن بمالید. حالا می توانید نان را در شیر بریزید و به آرامی بخورید.

2- کمپرس سرد

آیا می دانید که کمپرس سرد بهترین روش موضعی برای درمان تهوع می باشد؟ این ساده ترین روش است که می توانید برای درمان ناراحتی معده استفاده گردد. فقط احتیاج به یک کمپرس خنک دارید. در حالت دراز کشیده می توانید کمپرس را زیر گردن قرار دهید، همچنین می توانید در حالت نشسته کمپرس را پشت گردن قرار دهید. هر دو موقعیت برای حل مشکل تهوع شما مفید خواهد بود.

3- اسنک بعضی میوه های منجمد

میوه ها بسیار سالم هستند و برای حالت تهوع مناسب هستند. می توانید چند تکه لیمو را برش دهید و بگذارید یخ بزند. هنگامی که احساس تهوع میکنید، فقط دراز بکشید و یک تکه لیمو را بمکید. اگر یخچال ندارید، لیموها را برش بزنید و در صورت لزوم مک بزنید. این روش معده شما را تسکین می نماید و تهوع را به طور چشمگیری متوقف می نماید.

4- نوشیدن چای

چای یکی از نوشیدنی های مورد علاقه برای بسیاری از افراد است و روش خانگی مناسبی برای درمان حالت تهوع می باشد. فکر می کنم بهتر است از چای سبز، تمشک، لیمو، بابونه و چای نعناع بهره ببرید زیرا می توانید سلامت را بهبود ببخشد و تهوع را بلافاصله بعد از نوشیدن رفع می نماید. این کیسه های چای را در خانه خود نگهداری کنید و هر زمانی که احتیاج دارید بهره ببرید.

5- جوش شیرین

جوش شیرین می تواند اسید معده را به طور موثری خنثی کند و می تواند مواد چرب را که بر روی معده تاثیر می گذارد را از بین ببرد. در این روش ½ قاشق چای خوری پودر جوش شیرین را در یک لیوان آب گرم بریزید و خوب به هم بزنید. در صورت تمایل می توانید سرکه را نیز به آن اضافه کنید. مخلوط را برای تسکین درد معده و حالت تهوع مصرف کنید. علاوه بر این، می توانید جوش شیرین را با آب لیمو، برگ نعناع، چای نعناع یا سیب سرکه برای اثر بهتر مخلوط کنید. زنان باردار نباید از این درمان استفاده نمایند.

6- زنجبیل

یکی از بهترین درمان های خانگی برای تهوع است. محققان نشان دادند اجزای فعال موجود در این ادویه مانند فنول تند و روغنهای فرار بر سیستم عصبی، روده و معده تاثیر می گذارند که به نوبه خود باعث کاهش تهوع می گردد. زنجبیل برای تهوع و استفراغ ناشی از بارداری مورد استفاده قرار می گیرد.

زنجبیل را دم نموده و با مقداری لیمو و عسل میل کنید.

توجه: از مصرف بیش از 3 فنجان چای زنجبیل در روز اجتناب کنید. اگر آسپیرین، داروهای ضد انعقادی یا داروهای مشابه را مصرف می کنید، از هر نوع داروهای زنجبیلی بپرهیزید.

7- نعناع

در کنار داروهای خانگی برای حالت تهوع و بیماری حرکتی، نعناع نیز واقع شده است. این گیاه اثرات آرام بخش بر روی پوشش معده دارد، که می تواند به درمان تهوع یاری کند. همچنین خواص ضد اسپاسم در نعناع می تواند به جلوگیری از گرفتگی معده یاری کند. طبق یک تحقیق در دانشگاه لیورپول در سال 1997، نعناع می تواند به طور موثر تهوع را درمان کند. علاوه بر این، برای کاهش حالت تهوع در دوران بارداری در زنان، ایمن است.

8- لیمو ترش

علاوه بر نعناع، می توانید از لیمو به عنوان درمان خانگی برای حالت تهوع بهره ببرید. اسیدهای موجود در لیمو می توانند بی کربنات را در معده ایجاد نمایند که به نوبه خود باعث کاهش تهوع ناشی از گاز، آنفلوآنزا، التهاب، ناراحتی معده و سوزش سر دل می گردد. علاوه بر این، لیمو می تواند سطوح pH طبیعی در بدن را متعادل کند.

9- زیره سبز

برای ترشح آنزیم های گوارشی در معده شما عمل می نماید، بنابراین سیستم گوارش شما و جذب مواد مغذی مناسب بدن را ارتقا می دهد. در نتیجه، این گیاه به کاهش بیماری حرکتی، حالت تهوع و سایر علائم مرتبط یاری می نماید.

10- رازیانه

علاوه بر زیره سبز، می توانید از رازیانه برای حالت تهوع و بیماری حرکتی بهره ببرید. رازیانه با جلوگیری از تشکیل گاز در دستگاه گوارش به کاهش گاز یاری می نماید. این گیاه به کاهش حالت تهوع یاری می نماید. رازیانه برای استفاده زنان باردار مناسب است، اما نباید به مقدار زیاد مصرف گردد.

11- سرکه سیب

علاوه بر این، سرکه سیب برای هضم غذا بسیار مفید است. این سرکه برای یاری به سیستم گوارش مناسب بوده و به درمان اختلالات مرتبط با معده یاری می نماید.

12- دارچین

با مواد شیمیایی به نام catechins پر شده است که می تواند به طور موثر به درمان حالت تهوع یاری کند. علاوه بر این، دارچین برای تحریک معده تسکین دهنده است. علاوه بر این، این گیاه می تواند به درمان تهوع ناشی از ریفلاکس اسید، گاز و سوء هاضمه یاری کند. این ماده می تواند به کاهش استفراغ یاری کند.

13- تخم بادیان

می تواند به طور طبیعی به تهوع و استفراغ یاری کند. تخم بادیان در واقع سیستم گوارش را تسکین می دهد و باعث کاهش حالت تهوع می گردد.

14- گل بابونه

در کنار داروهای خانگی برای حالت تهوع، بابونه حاوی ترکیبات آرام بخش است که به عضلات بدن شما یاری می نمایند و باعث کاهش استفراغ و درد شکمی می شوند و تهوع را کاهش می دهد.

15- پیاز

هنگامی که احساس تهوع میکنید، باید از پیاز برای از بین بردن مشکل تهوع خود بهره ببرید.

16. آب کران بری (زغال اخته)

یکی از بهترین روش های خانگی برای تهوع، آب کران بری است که در ارائه مواد مغذی ضروری بسیار مفید است. این ماده برای جلوگیری از احساس تهوع با آرام کردن معده استفاده می گردد. بنابراین، باید آب کران بری را هنگام حالت تهوع مصرف کنید. این ماده بسیار مؤثر است و دستگاه گوارش را تسکین داده و بدن را نیز هیدراته می نماید.

17- مکمل ویتامین B6 مصرف کنید

ویتامین B6 به عنوان یک درمان جایگزین برای زنان باردار که ترجیح می دهند از داروهای ضد تهوع استفاده نمایند می باشد. مطالعات متعدد نشان می دهد مکمل های ویتامین B6، پیریدوکسین، به طور موفقیت آمیز به کاهش تهوع در دوران بارداری یاری می نمایند.

به همین علت، کارشناسان مختلف توصیه می نمایند مکمل های ویتامین B6 در دوران بارداری به عنوان درمان اولیه در برابر تهوع خفیف استفاده گردد. تا 200 میلی گرم ویتامین B6 در روز در طول بارداری ایمن می باشد و تقریبا بدون عوارض جانبی می باشد.

18. کفش پاشنه بلند خود را در آورید یا نشستن

گردش خون در هنگام سرگیجه یا ضعف مشکل اساسی می باشد و سرگیجه اغلب با تهوع همراه است. برای یاری به کاهش این حالت سعی کنید از روش های زیر بهره ببرید. این روش ها به تعادل مغز و جریان خون یاری می نمایند.

در اتاقی تاریک، آرام و مطلوب دراز بکشید. زیر سرتان مسطح باشد. زانوهای خود را خم کنید و نفس بکشید.

بنشینید و پشتتان به دیوار باشد، زانوها را خم کنید و سر خود را بین آنها قرار دهید. نفس بکشید.

19. تنفس خود را کنترل کنید

نفس عمیق و آهسته می تواند باعث کاهش تهوع گردد. در یک مطالعه، محققان کوشش کردند تا معین نمایند که کدام رایحه آروماتراپی در کاهش تهوع پس از جراحی موثر است. آنها به شرکت نمایندگان آموزش دادند تا به آرامی به وسیله بینی تنفس نمایند و سه بار به وسیله دهان نفس را بیرون بدهند و عطرهای مختلف را استنشاق نمایند. تمام شرکت نمایندگان، از جمله کسانی که در گروه پلاسیبو قرار داشتند، کاهش تهوع را گزارش کردند. این باعث شد محققان نتیجه بگیرند تنفس کنترل شده به کاهش تهوع یاری میکند.

در مطالعه دوم، محققان تأیید کردند که آروماتراپی و تنفس کنترل شده هر دو به طور مستقل باعث کاهش تهوع می شوند. در این مطالعه، تنفس کنترل شده 62٪ موارد حالت تهوع را کاهش داد. الگوی تنفسی مورد استفاده در مطالعه اخیر، شرکت نمایندگان را مجبور کرد تا به وسیله بینی تنفس نمایند.

20. سعی کنید عضلات خود را شل کنید:

شل کردن عضلات شما ممکن است به کاهش حالت تهوع یاری کند. آنالیز های اخیر نشان می دهد PMR یک روش موثر برای کاهش شدت تهوع ناشی از شیمی درمانی است.

راه دیگری برای کاهش تنش عضلانی به وسیله ماساژ است. در یک مطالعه، یک گروه از بیماران شیمی درمانی تحت درمان 20 دقیقه ماساژ مچ دست یا پا دریافت کردند.

در مقایسه با کسانی که ماساژ نداشتند، شرکت نمایندگانی که ماساژ داده شدند حدود 24٪ کمتر در معرض تهوع قرار گرفتند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: برترین ها
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8071

به "نسخه های خانگی برای درمان حالت تهوع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه های خانگی برای درمان حالت تهوع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید