نشست مشترک فرمانده یگان حفاظت با مسئولان پایگاههای حفاظت و مدیران پایگاههای ثبت جهانی استان کرمان

به گزارش بلاگ پو، نشست مشترک یگان حفاظت میراث فرهنگی با حضور سردار امیر رحمت الهی فرمانده یگان حفاظت و جمعی ازکارکنان یگان حفاظت، مسئولان پایگاههای حفاظت و مدیران پایگاهای ثبت جهانی، در کرمان برگزار گردید.

نشست مشترک فرمانده یگان حفاظت با مسئولان پایگاههای حفاظت و مدیران پایگاههای ثبت جهانی استان کرمان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی یگان حفاظت میراث فرهنگی، سردار رحمت الهی فرمانده یگان حفاظت در این نشست با بیان اهمیت میراث فرهنگی به عنوان سرمایه ملی و هویت و پیشینه تاریخی این مرز وبوم اضافه کرد: سازمان میراث فرهنگی در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وظایف متعددی را بر عهده دارد که اصلی ترین مسئولیت سازمان حفظ و نگهداری از آثار به جا مانده از گذشتگان بویژه آثار ثبت شده ملی و جهانی است.

او با اشاره به حساسیت های اجتماعی و رسانه ای موجود در حوزه حفاظت از آثار تاریخی توضیح داد: گردشگری به عنوان راهبرد اصلی توسعه کشورها در گرو حفظ و نگهداری از مواریت ارزشمند تاریخی فرهنگی و این امر نمایانگر اهمیت حفاظت است.

سردار رحمت الهی همچنین ماموریتهای یگان را چند وجهی مطرح کرد و اضافه کرد: بخش عمده ای از این وظایف جنبه حفاظتی داشته وبرجسته ترین بخش مأموریت های یگان را در بر می گیرد و سایر وظایف شامل جنبه های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی است.

او با تاکید بر لزوم تقدم حفاظت مکانیکی بر حفاظت الکترونیکی به عنوان عاملی مهم در پیشگیری جرائم حوزه میراث فرهنگی توضیح داد: در شرایطی که توسعه کمی نیروی انسانی امکان پذیر نمی باشد مواردی چون توسعه کیفی و توانمند سازی نیروها - بکارگیری فناوری های نوین و استفاده از ظرفیتهای اجتماعی در حوزه حفاظت کارگشا خواهد بود.

فرمانده یگان حفاظت با تاکید بر لزوم جلب مشارکتهای اجتماعی در امور اجرایی دستگاهها و نهادهای دولتی به عنوان راهبردی مهم در تحقق اهداف عالی سازمان، از اقدامات اخیر یگان حفاظت در راستای تحقق حفاظت اطمینان بخش ونهادینه ساختن حساسیت های عمومی در امر صیانت از آثار تاریخی و نیز ایجاد اداره مشارکت های اجتماعی در ساختار ستادی یگان با هدف استفاده از ظرفیت های مختلف اجتماعی نام برد و نتایج حاصله از این راهبرد را مثبت و موثر ارزیابی کرد.

سردار رحمت الهی همچنین در سرانجام از اجرای طرح میراث بان افتخاری در آینده نزدیک اطلاع داد و اضافه کرد: بر این اساس هزاران نفر در سراسر کشور به صورت داوطلب در طرح موصوف عضویت خواهند یافت که این امر می تواند نقش بازدارنده ای در حوزه جرائم میراث فرهنگی ایفا نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10672

به "نشست مشترک فرمانده یگان حفاظت با مسئولان پایگاههای حفاظت و مدیران پایگاههای ثبت جهانی استان کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست مشترک فرمانده یگان حفاظت با مسئولان پایگاههای حفاظت و مدیران پایگاههای ثبت جهانی استان کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید