وزارت بهداشت یمن: هر 10 دقیقه یک کودک یمنی به دلیل سوء تغذیه می میرد

به گزارش بلاگ پو، وزارت بهداشت یمن در گزارشی به حجم گسترده فاجعه ای که حملات ائتلاف به سرکردگی سعودی برای یمن بوجود آورده اشاره و خاطرنشان کرد که به دلیل سوء تغذیه در این کشور فقیر غرب آسیا هر 10 دقیقه یک کودک یمنی جان خود را از دست می دهد.

وزارت بهداشت یمن: هر 10 دقیقه یک کودک یمنی به دلیل سوء تغذیه می میرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت بهداشت یمن روز آدینه به ارائه آماری از فاجعه حمله ائتلاف به رهبری سعودی علیه این کشور فقیر در منطقه غرب آسیا پرداخت.

به گزارش المیادین، بر اساس گزارش وزارت بهداشت دولت یمن، حمله ائتلاف به سرکردگی سعودی علیه یمن سبب شده تا بیش از 100 هزار غیرنظامی نقض عضو شوند.

از زمان شروع جنگ بیش از 1.9 میلیون نفر به وبا مبتلا شده اند که تا کنون 3 هزار و 700 نفر به دلیل ابتلا به وبا کشته شده اند که 40 درصد این آمار را بچه ها تشکیل می دهند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت یمن، حملات ائتلاف و محاصره همه جانبه عربستان سعودی علیه این کشور فقیر در غرب آسیا باعث شده تا دست کم 2.3 میلیون کودک زیر 5 سال با سوء تغذیه روبرو گردد و طی آن هر 10 دقیقه یک کودک به دلیل سوء تغذیه جان خود را از دست می دهد.

از سوی دیگر سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در جدیدترین گزارش تحت عنوان وضعیت امنیت غذایی در دنیا در سال 2019، یمن را دارای بدترین شرایط در میان کشورهای دنیا بیان کرد.(جزئیات بیشتر)

در این گزارش آمده است که میزان گرسنگی در یمن در سال های 2016 الی 2018 به 38.9 درصد رسیده است. درصد گرسنگی در بین سال های 2004 الی 2006 کمتر از این میزان و 30.1 درصد بود.

همچنین کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در دنیا توصیف می نمایند. 22 میلیون نفر که 75 درصد جمعیت یمن هستند، نیازمند نوعی یاری رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، 8.4 میلیون نفر نمی دانند وعده غذایی بعدی شان از کجا تأمین خواهد شد.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9466

به "وزارت بهداشت یمن: هر 10 دقیقه یک کودک یمنی به دلیل سوء تغذیه می میرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت بهداشت یمن: هر 10 دقیقه یک کودک یمنی به دلیل سوء تغذیه می میرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید