پهلوگیری سومین کشتی لاینر خارجی در بندر شهید رجایی

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران: سرپرست معاونت امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پهلوگیری سومین کشتی لاینر خارجی متعلق به خطوط کانتینری PIL سنگاپور پس از لغو تحریم ها در بزرگترین بندر تجاری ایران اطلاع داد.

پهلوگیری سومین کشتی لاینر خارجی در بندر شهید رجایی

به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی محمدعلی اصل سعیدی پور اظهار کرد: کشتیKOTA LAWA متعلق به خط کشتیرانی PIL سنگاپور با ظرفیت حدود 5 هزار کانتینر حوالی ساعت 15:30روز آدینه 31مردادماه در ترمینال کانتینری شماره 2 (اسکله26) بندر شهید رجایی پهلو گرفت.

وی با اشاره به اینکه این کشتی در مجموع 1700 TEU کانتینر را در این بندر تخلیه و بارگیری می نماید، اضافه نمود: این کشتی از بندر شانگهای چین به بندر عباس آمده است و بعد از ظهر امروز(شنبه، یکم شهریورماه) پس از انتها عملیات تخلیه و بارگیری، بندر شهید رجایی را به مقصد بندر پورت کلانگ مالزی ترک خواهد گفت.

سرپرست معاونت امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان طول این کشتی را 266 متر و آبخور آن را 12.6 متر بیان کرد و گفت: این کشتی اقیانوس پیما بیش از 40 هزار تن (DWT) وزن دارد.

وی همچنین اعلام نمود: پیش از این کانتینرهای این خط، توسط کشتی های سایر خطوط به بندر شهید رجایی حمل می شد که با ایجاد زمینه های مناسب، این امر توسط کشتی های خط مستقیم PIL سنگاپور انجام خواهد شد.

سعیدی پور اضافه نمود: شرکت PIL سنگاپور همیشه به دنبال بازارهای جدید است واین خط تمایل دارد با سرمایه گذاری در بندر شهید رجایی ظرفیت های جدیدی در بازار ایران برای خود ایجاد کند.

وی اعلام نمود: کاهش هزینه و زمان ورود کالای کانتینری به کشور، ایمنی حمل و نقل و تامین احتیاج بنادر کوچکتر منطقه توسط بندر شهید رجایی در کنار ایجاد اشتغال بیشتر و افزایش نرم عملیات بندر از مزایای ورود خطوط کشتیرانی لاینر است.

وی همچنین یادآور شد: مذاکرات گسترده ای با خطوط کشتیرانی معتبر جهان اجرا شده و اخیراً دو خط کشتیرانی لاینر علاقمندی خود را جهت حضور در بندر شهید رجایی اعلام نموده اند که هم اکنون هر آدینه یک کشتی از خطوط لاینر به بندر شهید رجایی وارد می گردد.

سعیدی پور اضافه نمود؛ بندر شهید رجایی با اقدامات برنامه ریزی شده در کوشش است تا رضایت خطوط کشتیرانی داخلی و خارجی را جلب نماید.

در نخستین گام پس از لغو تحریم های بندری و دریانوردی ایران، نخستین کشتی خارجی از شرکت ون های با نام512 WAN HAI ، 31تیرماه در بندر شهید رجایی پهلو گرفت و حدود 3 هزار تی ای یو (TEU) کالا را تخلیه و بارگیری کرد. به دنبال آن، در تاریخ 24 مردادماه بزرگترین بندر تجاری ایران میزبان دومین کشتی از این خط کانتینری 515 WAN HAI بود که حدود 3 هزار تی ای یو (TEU)عملیات بندری داشت.

خط کانتینری PIL متعلق به کشور سنگاپور از سال 1967 فعالیت خود را شروع نموده و در حال حاضر با دارا بودن 137 کشتی اقیانوس پیما، در رده نوزدهم فهرست خطوط برتر کانتینری جهان واقع شده است.

منطقه ویژه مالی بندر شهید رجایی با برخوداری از 18 دستگاه گنتری کرین(جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتنیری) و 41 پست اسکله، بزرگترین بندر کانتینری ایران است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: تسنیم
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10293

به "پهلوگیری سومین کشتی لاینر خارجی در بندر شهید رجایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پهلوگیری سومین کشتی لاینر خارجی در بندر شهید رجایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید