پیشرفته ترین کشورها در زمینه هک و اینترنت

به گزارش بلاگ پو، شرکت عظیم امریکایی آکامای که در حوزه ارائه پلتفرم های ابری فعالیت می نماید، در زمینه شرایط حملات سایبری جهان مطالعاتی انجام داده و بر اساس آن، گزارشی از کشورهایی با بیشترین سهم از حملات در جهان منتشر نموده است. در این مطلب ده کشور با بیشترین تعداد هکر یا حملات سایبری در جهان و دلیل احتمالی فعالیت آن کشور در این زمینه را به شما معرفی می کنیم.

پیشرفته ترین کشورها در زمینه هک و اینترنت

این شما و این هم ده صدرنشین در لیست بیشترین مجرمان سایبری و متخصص هک:

1. چین

اولین گزینه احتمالاً برای هیچ کس تعجب آور نیست. از هر شخص حرفه ای در زمینه سایبری که سؤال کنید، ابتدا به چین اشاره خواهد نمود. در واقع چینی ها برای اینکه به فزونی در فضای سایبری نسبت به دیگر کشورها دست پیدا نمایند، امنیت سایبری را به عنوان یک فرهنگ ترویج می نمایند و در نتیجه، سواد سایبری نسبتاً خوبی در میان جوانان تحصیل نموده این کشور شکل گرفته است. همین مسئله از سویی دیگر باعث افزایش جرائم سایبری و تعداد مجرمین در این زمینه شده است. بر اساس تخمین های مختلف، حدود 41 درصد از حملات سایبری در دنیا از چین ناشی می شوند. بسیاری بر این باورند که شبکه های هکری سازمان یافته ای در چین وجود دارند که توسط ارتش آزادی بخش خلق این کشور حمایت می شوند. هدف این شبکه ها اغلب حمله به شبکه های مربوط به دولت امریکا و هم پیمانان آن هاست.

2. ایالات متحده امریکا

چندین سال پیش و در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما، او در اجلاس سران گروه 20 اعلام نموده بود که امریکا عظیم ترین و بهترین زرادخانه سایبری را در دنیا دارد. با در نظر دریافت حملات سایبری معروفی که گفته می گردد توسط امریکایی ها صورت گرفته، این ادعا چندان گزاف به نظر نمی رسد.

برای مثال می گردد به ویروس استاکس نت که توسط آن ها و برای از کار انداختن سانتریفیوژها در تأسیسات هسته ای ایران به کار گرفته شده بود اشاره نمود. بنا بر تخمین ها، ایالات متحده مسئول حدود 10 درصد از حملات سایبری در دنیاست. ضمن اینکه این کشور وطن بسیاری از هکرهای شناخته شده و گم نام است.

3. ترکیه

صندلی سوم به ترکیه اختصاص دارد. از حجم کلی حملات سایبری دنیا، ترکیه سهم 4.7 درصدی را به خود اختصاص داده است. هکرهای ترک در سال های اخیر فعالیت بیشتری هم از خود نشان داده اند و بعید نیست سهمشان در آینده بیش از این افزایش یابد.

4. روسیه

با توجه به اتفاقاتی مثل درز ایمیل های کمیته ملی دموکراتیک امریکا در سال 2016 و پس از آن، شائبه دخالت روس ها در انتخابات امریکا به وسیله حملات سایبری، روسیه در صندلی چهارم این لیست قرار می گیرد. چیزی در حدود 4.3 حملات سایبری دنیا توسط هکرهای روس فراوری می گردد. هکرهای روسیه در دنیا شهرت زیادی دارند و به دلیل حملات گسترده به امن ترین شبکه ها مثل وب سایت شرکت های گوگل، فیس بوک و اپل، مورد تحسین برخی و البته نفرت بسیاری دیگر قرار گرفته اند.

5. تایوان

کوچک اما مقتدر می تواند شعار خوبی برای هکرهای تایوانی باشد. این جزیره کوچک در نزدیکی چین یک قطب بی سر و صدا برای هکرهاست. سهم این کشور از حملات سایبری دنیا نزدیک به 3.7 درصد است. نباید فراموش کنید که تجارت آزاد این کشور را به مکانی مناسب برای نقد کردن پول های ربوده شده از عملیات هکری تبدیل نموده است.

6. برزیل

آخرین دوره المپیک یعنی المپیک 2016 که در ریو برگزار گردید باعث تمرکز بیشتر دنیا روی هکرهای برزیلی شد. برزیل با 3.3 سهم از حملات در دنیا صندلی ششم را از آن خود نموده است. در واقع برزیل بالاترین نرخ حملات سایبری را نه تنها در امریکای جنوبی، بلکه در کل نیم کره جنوبی زمین دارد. دلیل حجم بالای جرائم سایبری در برزیل را می تواند طبیعت غیرنقدی اقتصاد این کشور دانست.

درصد خوبی از مردم برزیل از سامانه های پرداخت آنلاین و الکترونیک استفاده می نمایند که باعث جلب توجه هکرها به آسیب پذیری های موجود در این سامانه ها شده است.

7. رومانی

رومانی با 3.3 درصد سهم از تهاجمات سایبری در مقام هفتم قرار گفته است. جالب است بدانید که در رومانی شهری به نام رمنیکو ولچا واقع شده است که بین همه مردم به عنوان قطب هکرها و مجرمان سایبری شناخته شده و حتی به آن hackerville نیز می گویند. رهگیری بیشتر حملات سایبری نشأت گرفته از رومانی در نهایت به این نقطه ختم می گردد.

8. هند

قطب آی تی دنیا یعنی هندوستان در زمینه جرائم سایبری و هکرها هم مطرح است و در رده هشتم این جدول واقع شده است. در سال های اخیر تعداد اینگونه جرائم به شدت رو به افزایش بوده است. در واقع طبیعت زودباور مردم هند باعث می گردد ساکنین این کشور و حتی گردشگر های هندی در معرض خطر بالای حملات سایبری قرار بگیرند. هکرهای هندی در حدود 2.3 درصد از جرائم سایبری دنیا را به عهده دارند.

9. ایتالیا

مبدأ مافیا و بسیاری از آثار سینمایی عظیم ژانر جرم و جنایت در زمینه هک نیز فعال است و با حدود 1.6 درصد سهم از حملات دنیای، در صندلی نهم دیده می گردد. دو هکر بسیار معروف ایتالیایی به نام های لوییجی اوریه ما و دوناتو فارانته اوریه ما در دنیای هک شناخته شده هستند. این دو نفر در نفوذ به سایت های دولتی و افشای عمومی اطلاعات در موضوع تهدیدهای امنیتی فعال بوده اند.

10. مجارستان

دهمین کشور در این لیست مجارستان است. مجارستان نیز کشور کوچکی در اروپاست اما شبکه های هکری قدرتمند و پر سر و صدایی دارد. رقابت مجارستان به کره جنوبی برای صندلی دهم بسیار تنگاتنگ است و فعلاً در آخرین آمارها، هکرهای مجارستانی مسئولیت 1.4 درصد از جرایم سایبری دنیا را به عهده دارند.

منبع : شهر سخت افزار

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: آی تابناک
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 26042

به "پیشرفته ترین کشورها در زمینه هک و اینترنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفته ترین کشورها در زمینه هک و اینترنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید