چند توصیه مهم در خصوص خرید و نگهداری ماهی قرمز شب عید

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات کشور به کسانی که قصد خرید و نگهداری ماهی قرمز برای شب عید را دارند، توصیه هایی کرد.

چند توصیه مهم در خصوص خرید و نگهداری ماهی قرمز شب عید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، مهدی شکوری با بیان اینکه بیشترین فراوری ماهی قرمز در استان های گیلان و اصفهان و در استخرهای پرورش ماهیان گرمابی همراه با ماهیان گرمابی و یا در حوضچه های بتنی صورت می گیرد و سپس به بازار عظیم میوه و تره بار برای توزیع انتقال داده می گردد، گفت:روش نگهداری این ماهی ها بسیار نامناسب است و با تراکم زیاد، شرایط نامطلوب و بعضا بدون هوادهی نگهداری می شوند.

وی ادامه داد: حتی بعضی از مغازه داران نیز در خرده فروشی ها شرایط مناسبی برای نگهداری این ماهی ایجاد نمی نمایند و بسیاری از ماهیان در این مراحل تلف می شوند. بنابراین بهتر است برای خرید ماهی قرمز سالم حتما به مراکز معتبر مراجعه گردد.

مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات کشور به شرایط نگهداری ماهی قرمز شب عید اشاره نمود و گفت: معمولا ضروری است برای یک عدد ماهی قرمز حداقل یک ظرف دهن گشاد حاوی 3 لیتر آب بدون کلر استفاده گردد و شرایط دمایی مطلوب یعنی دمای کمتر 24 درجه با هوادهی مناسب در طولانی مدت نیز رعایت گردد. همچنین بهتر است در تنگ های کوچک و در کوتاه مدت نیز از ریختن غذای نامناسب جلوگیری گردد و بعد از ایام نوروز اگر قصد رها سازی آن است حتما این ماهی ها به آکواریوم، استخر و حوضچه های پارک ها انتقال داده شوند.

وی توضیح داد:به هیچ وجه نباید ماهی قرمز را بعد ازایام نوروز در منابع آب های طبیعی، مخزن سدها و رودخانه ها رهاسازی کرد، زیرا با تکثیر زیاد و رقابت غذایی با آبزیان بومی آن منابع ممکن است باعث انتقال بعضی از بیماری های آبزیان و انگل ها به ماهیان آن منابع شوند.

شکوری در خاتمه گفت:ماهی قرمز شب عید علاوه براینکه ناقل بیماری مشترک بین انسان و آبزیان نیست تا کنون نیز گزارشی از انتقال ویروس کرونا از این ماهی به انسان نشده است. اما به لحاظ بهداشتی ضروری است در هنگام تعویض آب از دست زدن به ماهی خودداری گردد و با رعایت نکات بهداشتی و استفاده از دستکش این اقدام صورت گیرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 46147

به "چند توصیه مهم در خصوص خرید و نگهداری ماهی قرمز شب عید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند توصیه مهم در خصوص خرید و نگهداری ماهی قرمز شب عید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید