کاندیدای نخست وزیری انگلیس راه چاره پرداخت پول را در زمینه برگزیت عنوان کرد

به گزارش بلاگ پو، وزیر کشور و نامزد جانشینی نخست وزیر مستعفی انگلیس پیشنهاد داد تا برای بر طرف شدن موانع موجود با ایرلند در زمینه برگزیت، هزینه های مربوط به مرز ایرلند را پرداخت کند.

کاندیدای نخست وزیری انگلیس راه چاره پرداخت پول را در زمینه برگزیت عنوان کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ساجد جاوید وزیر کشور انگلیس و کاندیدای جانشینی ترزا می نخست وزیر مستعفی این کشور، پیشنهاد پرداخت هزینه مربوط به ترتیبات پشتیبان در زمینه اختلافات موجود در برگزیت بر سر مرز ایرلند را عنوان نمود.

جاوید امروز یکشنبه در این مورد به شبکه خبری اسکای نیوز گفت: عامل کلیدی ایرلند است. من پیشنهاد می دهم که هزینه ترتیبات جدید در مورد مرز را بپردازیم که صدها میلیون هزینه در بر خواهد داشت. من پیشنهاد چنین کاری را مطرح می کنم چرا که از لحاظ مالی و اخلاقی درست است.

در سال 2016 دولت انگلیس طی یک همه پرسی موظف شد طی یک برنامه زمان بندی، سال 2018 از اتحادیه اروپا خارج گردد. اما ترس از عواقب مالی و سیاسی آن موجب شد دولت ترزا می کوشش کند برای اجرای تدریجی برگزیت با اتحادیه اروپا توافق نامه ای را امضا کند. اما این توافق نامه پس از چندبار اصلاح نیز نتوانست در مجلس انگلیس رأی بیاورد و خروج این کشور از اتحادیه اروپا هم چنان در هاله ای از سردرگمی واقع شده است.

ترزا می، به دنبال کسب ضمانت از سوی اتحادیه اروپا برای به اصطلاح ترتیبات پشتیبان در مورد مرزهای ایرلند شمالی بود. ترتیبات پشتیبان نوعی سیاست ضمانتی است که از ایجاد مرز سخت بین بخشی از ایرلند که بخشی از بریتانیاست و بخشی که عضو اتحادیه اروپا است جلوگیری می نماید. این مسئله مانع اصلی در جلب حمایت مجلس بود.

این امر موجب شد مجلس سه بار به توافق دولت انگلیس با اتحادیه اروپا رأی منفی دهد. در صورتی که انگلیس بدون تصویب این توافق از اتحادیه اروپا خارج گردد با شوک مالی و سیاسی شدیدی روبرو خواهد شد.

ناتوانی ترزا می در رسیدن به توافق با بروکسل موجب شد روز دو هفته آدینه استعفای خود را اعلام کند.

بسیاری از اعضای دولت او نظیر وزیر امور خارجه، وزیر محیط زیست و وزیر بهداشت، در حال رقابت بر سر پست خالی نخست وزیری هستند.

انتهای پیغام/م

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 7807

به "کاندیدای نخست وزیری انگلیس راه چاره پرداخت پول را در زمینه برگزیت عنوان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاندیدای نخست وزیری انگلیس راه چاره پرداخت پول را در زمینه برگزیت عنوان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید