کاوش نجات بخشی آثار تاریخی در حوضه آبگیر سد گلال در حال اجرا است

به گزارش بلاگ پو، معاون میراث فرهنگی استان ایلام از کاوش نجات بخش آثار تاریخی در حوضه آبگیر سد گلال در شهرستان ایلام اطلاع داد.

کاوش نجات بخشی آثار تاریخی در حوضه آبگیر سد گلال در حال اجرا است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام، رویا ارجمندی معاون میراث فرهنگی استان امروز 27 آذر 97 با اعلام این خبر اظهار کرد: محل احداث این سد در استان ایلام، حدود 48 کیلومتری شمال غرب شهر ایلام در جهت روستای چگا و حدود 10 کیلومتر بعد از روستای مورت، بر روی رودخانه گلال است که هدف از احداث آن بهره برداری بهینه از منابع آب به وسیله مهار و تنظیم آب رودخانه گلال و استفاده از آب مهارشده برای تأمین آب صنعتی مجتمع پتروشیمی ایلام است.

ارجمندی از دیگر اهداف این طرح به مهار سیلاب و در نتیجه کاهش خسارات ناشی از آن اشاره نمود و اضافه نمود: همچون دیگر سدهای در دست اجرا امور مطالعاتی سد گلال انجام شد و در آنالیز و شناسایی اولیه آثار تاریخی انجام شد.

معاون میراث فرهنگی استان ایلام توضیح داد: به منظور نجات بخشی آثار تاریخی در حوضه آبگیر سد گلال با مجوز پژوهشکده باستان شناسی ، کاوش در این حوضه آبگیر توسط کارشناسان باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از تاریخ 20 آذر در حال اجرا است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11694

به "کاوش نجات بخشی آثار تاریخی در حوضه آبگیر سد گلال در حال اجرا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوش نجات بخشی آثار تاریخی در حوضه آبگیر سد گلال در حال اجرا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید