کسب رتبه اول دانشگاه تربیت مدرس درمیان دانشگاه های ایران

به گزارش بلاگ پو، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: این دانشگاه در رتبه بندی جدید 2019 نیچر ایندکس پیروز شد از میان 55 دانشگاه ایرانی رتبه نخست رابه لحاظ آکادمیک کسب کند.

کسب رتبه اول دانشگاه تربیت مدرس درمیان دانشگاه های ایران

یعقوب فتح الهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به آخرین گزارش رتبه بندی نیچر ایندکس گفت: دانشگاه تربیت مدرس پیروز به کسب صندلی دهم دانشگاه های برتر منطقه غرب آسیا و رتبه اول دانشگاه های کشورشد.

وی اضافه نمود: نیچر ایندکس در کل دنیا 500 دانشگاه برتر را معرفی نموده است که از میان آنها 205 دانشگاه مربوط به منطقه غرب آسیا بوده که از این تعداد دانشگاه تربیت مدرس رتبه دهم را دارد.

فتح الهی توضیح داد: از بین 205 دانشگاه برتر مربوط به غرب منطقه آسیا 55 دانشگاه ایرانی وجود دارد که از میان آنها دانشگاه تربیت مدرس رتبه اول را به لحاظ آکادمیک به خود اختصاص داده است.

نیچر ایندکس هر سال به رتبه بندی موسسات و دانشگاه های دنیا بر پایه دستاوردهای با کیفیت پژوهشی آنها می پردازد و با شمارش تعداد مقاله های پدیدآوران در نشریه های نمایه شده خود، امکان رتبه بندی و مقایسه کشورها را بر پایه سه سنجه کلیدی شامل شمار مقاله ها (AC)، شمار کسری (FC)، و شمار کسری وزنی (WFC) فراهم می آورد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8951

به "کسب رتبه اول دانشگاه تربیت مدرس درمیان دانشگاه های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب رتبه اول دانشگاه تربیت مدرس درمیان دانشگاه های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید