کوزه های سفالی کشف شده در ورامین شکسته و خالی است

به گزارش بلاگ پو، معاون میراث فرهنگی استان تهران درخصوص انتشار بعضی اخبار در شبکه های مجازی در مورد ماهیت و محتوای کوزه های سفالی کشف شده در ورامین گفت: این سفال ها متعلق به اواخر دوره ساسانی است و تمامی ظروف جنبه کابردی و روزمره داشته است.

کوزه های سفالی کشف شده در ورامین شکسته و خالی است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، محسن شیخ الاسلامی معاون میراث فرهنگی استان تهران با اعلام این که ظروف سفالی به دست آمده در حفاری چاه از ابتدا شکسته در دل خاک به دست آمده است گفت: تنها مرجع اعلام اخبار باستان شناسی در استان تهران نظر کارشناسان معاونت میراث فرهنگی استان تهران است که به وسیله رسانه ها اطلاع رسانی می گردد.

معاون میراث فرهنگی تهران گفت: سفال ها حین عملیات حفر یک حلقه چاه جذبی در خارج از محوطه امامزاده یحیی (ع) برای جمع آوری آب باران و آب سطحی کشف شد که پس از اطلاع از این موضوع کارشناسان معاونت میراث فرهنگی در محل حاضر و عملیات عمرانی متوقف شد.

شیخ الاسلامی خاطر نشان کرد: اظهار نظر نهایی و اتخاذ تصمیم علمی در این خصوص منوط به انجام مطالعات باستان شناسی در محدوده مورد نظر بوده و با انجام هماهنگی های لازم با شهرداری ورامین و پژوهشکده باستان شناسی ، پس از انجام مطالعات تکمیلی، نتایج اعلام خواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10445

به "کوزه های سفالی کشف شده در ورامین شکسته و خالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوزه های سفالی کشف شده در ورامین شکسته و خالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید