گردشگران عزاداری یزدی ها را مجازی تماشا خواهند کرد

به گزارش بلاگ پو، مسئول کمیته گردشگری مذهبی و معنوی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی یزد گفت: با توجه به شرایط خاص، سال جاری محرم را به صورت مجازی به دنیا معرفی می کنیم.

گردشگران عزاداری یزدی ها را مجازی تماشا خواهند کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، محمد مهدی رجایی فرد روز چهارشنبه 22 مردادماه اضافه کرد: با توجه به موج دوم ویروس کرونا و اینکه هیئت های مذهبی استان عزاداری های خود را به صورت غیرحضوری برگزار می نمایند، برنامه های کمیته مذهبی معنوی نیز به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

او مطرح نمود: در کمیته گردشگری مذهبی معنوی سعی در مقابله با جو نادرست رسانه های غربی در رابطه با ایرانهراسی و اسلام ستیزی داریم، هر ساله گردشگران پس از شرکت در مراسم های مذهبی متوجه این تناقض می شدند و خودشان بعنوان سفیران فرهنگی ایران و اسلام واقعیتها را منتقل می کردند.

مسئول کمیته گردشگری مذهبی و معنوی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی یزد، ادامه داد: سال جاری با توجه به شرایط موجود، برنامه های عزاداری با استفاده از آرشیو سال های قبل و در فضای مجازی اجرا خواهد شد، تا این کمیته به نوعی رسالت اصلی خود را به پایان برساند.

او گفت: یکی از برنامه های ما ارتباط با گردشگران خارجی است که سال های قبل در مراسم عزاداری محرم یزد شرکت کردند، از آن ها می خواهیم تا تجارب و بازخوردهای مثبت حضورشان در مراسم های مذهبی به زبان خودشان در فضای مجازی نشر دهند.

رجایی فرد ادامه داد: با همکاری کمیته های گردشگری الکترونیک داستان سرایی واقعه های محرم را انجام داده و آداب و رسوم عزاداری های یزد را در فضای مجازی با هشتگ محرم را مجازی ببینیم، به نمایش می گذاریم.

او با اشاره به همکاری اوقاف در تهیه بروشورهای محرم گفت: سعی شده 13 محله با 13 آداب و رسوم را شناسایی نموده و در قالب کمپین یک تا 13 محرم، روزانه محتواهای تولیدشده را در فضاهای مجازی نشر دهیم.

مسئول کمیته گردشگری مذهبی و معنوی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی یزد اضافه کرد: این برنامه ها با همت اداره کل استان و همکاری صدا و سیما، اداره اوقاف و دبیرخانه بینالمللی یزد، حسینیه ایران و کوشش راهنمایان، علاقه مندان بخش خصوصی و مسئولان حسینیه ها و تکایا در حال اجرا است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 31898

به "گردشگران عزاداری یزدی ها را مجازی تماشا خواهند کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگران عزاداری یزدی ها را مجازی تماشا خواهند کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید