گرفتارشدن اعضای یک خانواده پشت خور در گناوه، 9 نفر نجات یافتند

به گزارش بلاگ پو، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر به خبرنگاران گفت: ساعت 18 و 24 دقیقه شنبه، مرکز عملیات اورژانس و فوریت های 115 شهرستان گناوه از گرفتار شدن تعداد 9 نفر از اعضای یک خانواده در پشت خور روستای بینک اطلاع داد.

گرفتارشدن اعضای یک خانواده پشت خور در گناوه، 9 نفر نجات یافتند

حسین درویشی محل این حادثه را در یک کیلومتری روستای بینک در شهرستان گناوه اعلام کرد و اضافه نمود: این افراد بر اثر جزر و مد دریا گرفتار شده بودند که تیم جستجو و نجات پایگاه بینک با یک دستگاه خودرو نجات با هماهنگی ستاد 112 به محل حادثه اعزام شد.

وی اضافه نمود: آدرس دقیق نقطه حادثه طی ارتباط تلفنی با گرفتارشدگان از واتس آپ و ارسال لوکیشن به یکی از نجات گران ارسال شد و با توجه به ماسه ای بودن مسیر ساحلی و صعب العبور بودن مسیر طی 10 دقیقه به نقطه مورد نظر دسترسی پیدا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر اعلام کرد: از آنجایی که خور در وضعیت مد دریا قرار گرفته و ارتفاع آب چهار متر بالا آمده و در کناره های خور باتلاقی بود و دسترسی به آن طرف خور امکان پذیر نبود نجات گران در حال آماده کردن تجهیزات طناب، جلیقه نجات و بویه بودند.

وی اعلام کرد: در همین حال طی هماهنگی به عمل آمده با رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه و مسئول پایگاه دریایی هلال احمر و همچنین پایگاه دریابانی شهرستان گناوه آمادگی لازم برای اعزام به منطقه انجام شد.

درویشی افزود: در ارزیابی از منطقه با مشاهده یک قایق مردمی در دریا و ارسال علائم دریایی و درخواست یاری بوسیله نور، قایق به نقطه مورد نظر نزدیک شد.

وی اضافه نمود: با همکاری نیروهای مردمی و نجاتگران پایگاه یک نفر نجاتگر جهت ارزیابی وضعیت گرفتار شدگان به آن طرف خور اعزام شد با توجه به سرمای هوا تعدادی پتو برای پوشش گرفتارشدگان ارسال شد و با یاری قایق طی چند مرحله به این طرف خور منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: در این عملیات پایگاه امدادونجات بین شهری بینک، دریابانی پاسگاه روستای بینک و مرکز فوریتهای 115 شهرستان گناوه حضور داشتند.

درویشی ادامه داد: در این حادثه خوشبختانه هر 9 نفر حادثه دیده به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

خور به بخشی از دریا گفته می گردد که به خشکی داخل شده باشد. خور در حقیقت خلیج کوچک است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3303

به "گرفتارشدن اعضای یک خانواده پشت خور در گناوه، 9 نفر نجات یافتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرفتارشدن اعضای یک خانواده پشت خور در گناوه، 9 نفر نجات یافتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید