100 مورد اهدای عضو در فروردین ماه در شهر تهران

به گزارش بلاگ پو، رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان از 100 مورد اهدای عضو در فروردین ماه در شهر تهران اطلاع داد.

100 مورد اهدای عضو در فروردین ماه در شهر تهران

کتایون نجفی زاده، رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان، در گفت وگو با ایلنا با اعلام این خبر گفت: سال گذشته 923 اهدای عضو داشتیم، اما خوشبختانه سال جاری حرکت وسیعی شروع شده و تعداد اهدای عضو در فروردین و اردیبهشت ماه، خیلی بیشتر از سال های گذشته بود.

نجفی زاده با اشاره به اینکه 100 مورد اهدای عضو در فروردین ماه فقط در شهر تهران داشتیم، گفت: برای افزایش فرهنگ اهدای عضو در یک کشور باور عمومی احتیاج است.

رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان گفت: در آمریکا 58 درصد بزرگسالان، نظر خود را راجع به اهدای عضو بعد از مرگشان اعلام نموده اند، اما در ایران این آمار 10 درصد است و به این معنا است که فرهنگ سازی ما هنوز کافی نیست. همچنین باید تیم های اهدای عضو کافی در کشور وجود داشته باشد و انجمن اهدای عضو ایرانیان بنابر وظایفی که وزارت بهداشت برعهده انجمن گذاشته، آموزش کل تیم های اهدای عضو را انجام می دهد که تاکنون در 14 استان این آموزش ها داده شده است

وی در انتها اعلام کرد: برنامه های ما برای سال جاری این است که 18 استان دیگر تحت آموزش قرار گیرند که در هر استان حدود 500 نفر آموزش می بینند. در استان های هرمزگان و سیستان بلوچستان که تا به حال تقریبا اهدای عضوی نداشته اند آمار اهدای عضو از 0 به حدود 20 درصد در بازده زمانی 6 ماه رسیده که شگفت انگیز است امیدواریم کاری انجام گردد که این عمل در همه کشور نهادینه گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 7025

به "100 مورد اهدای عضو در فروردین ماه در شهر تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 مورد اهدای عضو در فروردین ماه در شهر تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید