33درصد مدارس کشورباید ایمن سازی شوند، فعالیت600 هزار خیر مدرسه ساز

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا حافظی شامگاه شنبه در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز لرستان به تاکیدات امام راحل مبنی بر اینکه همه کشور باید به مدرسه تبدیل شود، اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شاهد هستیم در تمام شهرها و روستاهای کشور آثار مشارکت خیرین مدرسه ساز مشاهده می شود.

33درصد مدارس کشورباید ایمن سازی شوند، فعالیت600 هزار خیر مدرسه ساز

وی با اشاره به اینکه خیرین مدرسه ساز 19 سال پیش امر مدرسه سازی را در کشور آغاز کردند، بیان داشت: زمانی مدارس در سطح کشور چهار نوبته بود و دانش آموزان زیادی امکان تحصیل در این مدارس را نداشتند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور با بیان اینکه هنگامی که حرکت خیرین مدرسه ساز در کشور آغاز شد من باور نداشتم روزی این حرکت با عشق و علاقه مردم فرهنگ دوست روبرو شود، اضافه نمود: در اولین سال شکل گیری مجمع خیرین مدرسه ساز کشور شاهد کمک 16 میلیارد و 800 میلیون تومانی خیرین بودیم.

حافظی با اشاره به اینکه در سال 88 اعتبار دولت در امر مدرسه سازی معادل 386 میلیارد تومان بود، شرح داد: کمک خیرین در این سال معادل 740 میلیارد تومان شد و همت خیرین از دولت در امر مدرسه سازی پیشی گرفت.

وی با اشاره به اینکه هر سال که از عمر مجمع خیرین مدرسه ساز می گذرد میزان مشارکت مردم در این امر خیر پورشورتر و اثرگذارتر می شود، شرح داد: در حال حاضر بیش از 600 هزار خیر مدرسه ساز در داخل کشور و هزار خیر در سراسر جهان در امر مدرسه سازی مشارکت می کنند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور با بیان اینکه هر کسی شایستگی ندارد در امر مقدس مدرسه سازی مشارکت کند، مطرح نمود: سال گذشته در دیدار با رهبر انقلاب ایشان فرمود بعد از انقلاب جامعه خیرین مدرسه ساز پدیده مبارکی است که در کشور به وجود آمد و این مجمع نمونه شاخص سپردن کار به مردم و مشارکت آن ها در امر اقتصادی است.

حافظی با بیان اینکه دانش آموزان اسلامشهر تهران با قلک های 200 تومانی خود مدرسه مهرورزان کوچک احداث کردند، اضافه نمود: در استان گلستان 126 هزار و 112 قلک بین دانش آموزان توزیع شد که رقم هایی از 200 تومان تا 25 هزار تومان در آن ها بود که ارزش این قلک ها از رقم های میلیاردی کمک خیرین بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه 35 درصد مدارس کشور را خیرین احداث و بازسازی کرده اند، گفت: 33 درصد از مدارس کشور باید ایمن سازی شوند که با مشارکتی که از جانب خیرین مدرسه ساز مشاهده می شود امیدواریم بتوانیم به این هدف دست یابیم.

حافظی با بیان اینکه پیش بینی می شود در راستای تخریب و بازسازی مدارس فرسوده آمار مدارس خیرساز به 37 درصد برسد، اضافه نمود: همچنین پیش بینی می شود امسال میزان تعهد مردم در امر مدرسه سازی بیش از هزار میلیارد تومان باشد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی را مطلوب دانست و گفت: در کشور خیرینی وجود دارد که بیش از 200 هزار میلیارد تومان در امر مدرسه سازی کمک کرده اند.

حافظی با بیان اینکه در کشورهای ترکیه، امارات، کانادا و آمریکا در راستای ساخت مدارس ایرانی توسط خیران مدرسه ساز اقدام می شود، مطرح نمود: 10 درصد جمعیت کشور در خارج از ایران زندگی می کنند که باید تلاش شود فرزندان این خانواده ها در مدار ایرانی و با حضور معلم ایرانی تحصیل کنند تا از بیگانه شدن آن ها با فرهنگ و زبان فارسی جلوگیری شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13676

به "33درصد مدارس کشورباید ایمن سازی شوند، فعالیت600 هزار خیر مدرسه ساز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "33درصد مدارس کشورباید ایمن سازی شوند، فعالیت600 هزار خیر مدرسه ساز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید