40 میلیون ایرانی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش بلاگ پو، شاهرخ رامزی معاون برنامه ریزی سازمان بیمه سلامت کشور، در مصاحبه با خبرنگاران، گفت: بیمه سلامت 40 میلیون نفر ایرانی را تحت پوشش قرار داده و تفاوت آن با سایر بیمه ها این است که بیمه سلامت صرفا در حوزه درمان بوده اما بیمه های دیگر در سایر حوزه ها نیز فعالیت دارند.

40 میلیون ایرانی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

وی اضافه کرد: بیمه سلامت با بیش از 45 هزار موسسه درمانی قرارداد منعقد نموده تا بتواند خدمات کیفی به افراد تحت پوشش ارائه دهد.

معاون برنامه ریزی سازمان بیمه سلامت کشور ابراز داشت: تمام موسسات دولتی و موسسات بخش خصوصی با بیمه سلامت، طرف قرارداد هستند و به افراد تحت پوشش بیمه سلامت خدمات ارائه می دهند.

رامزی همچنین با اشاره به افراد تحت پوشش بیمه سلامت در استان آذربایجان شرقی توضیح داد: 2 میلیون و 200 هزار در استان آذربایجان شرقی، بیمه شده سلامت هستند که 52 درصد جمعیت استان را دربرمی گیرد.

وی تاکید نمود: 85 درصد مردم هیچ گونه حق بیمه ای پرداخت نمی نمایند و دولت، حق بیمه آنان را تقبل می نماید، در کل کشور 20 میلیون نفر بیمه شده روستایی هستند که سرانه حق درمان آنان را دولت پرداخت می نماید.

معاون برنامه ریزی سازمان بیمه سلامت کشور ادامه داد: 3 میلیون نفر نزی در کل کشور از بیمه سایر اقشار استفاده می نمایند که حق بیمه آنان را نیز دولت پرداخت می نماید.

رامزی اعلام کرد: افرادی که دفترچه بیمه رایگان دریافت نموده اند همچنان می توانند دفترچه خود را تمدید نمایند، اما افرادی که تاکنون موفق به دریافت بیمه سلامت رایگان نشده اند می توانند با دریافت 50 درصد حق بیمه به مبلغ ماهیانه 22 هزار تومان و سالیانه 264 هزار تومان، می توانند دفترچه درمانی دریافت نمایند.

وی در ادامه مطرح کرد: سال جاری براساس سیاست های اتخاذ شده کوشش شده هر ماه هزینه های مربوط به درمان مردم را پرداخت کنیم که هر ماه بیش از هزار میلیارد تومان بابت تامین هزینه های درمان مردم در سطح کل کشور هزینه می گردد.

معاون برنامه ریزی سازمان بیمه سلامت کشور گفت: در حوزه دولتی دانشگاهی، تا شهریورماه و در حوزه خصوصی تا تیرماه تمام هزینه های درمان پرداخت شده است.

رامزی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت بیش از 85 درصد مردم ایران به صورت رایگان از خدمات سلامت بهره مند هستند و این نشان از توسعه یافتگی درمان در کشور است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2395

به "40 میلیون ایرانی تحت پوشش بیمه سلامت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 میلیون ایرانی تحت پوشش بیمه سلامت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید