حضور در رقابت های جهانی وزنه برداری بدون بررسی رکوردی رقبا!

به گزارش بلاگ پو، مربی تیم ملی وزنه برداری ایران در حالی از مسجل بودن کسب مدال مجموع سه وزنه بردار 96 و 102 کیلویی در رقابت های جهانی ترکمنستان می گوید که هنوز از معین شدن رکوردهای جدید وزنه برداران بی خبر است!

حضور در رقابت های جهانی وزنه برداری بدون بررسی رکوردی رقبا!

به گزارش خبرنگاران ، تقریبا نزدیک به یک ماه قبل فدراسیون دنیای وزنه برداری روی خروجی سایت رسمی خود رکوردهای ورودی جدید را در اوزان دهگانه تازه تایید شده منتشر کرد. رکوردهایی که گفته می شد چون برای نخستین بار قرار است در رقابت های دنیای 2018 ترکمنستان رونمایی گردد، به احتمال زیاد مجددا بعد از این مسابقات دستخوش تغییراتی می گردد. رکوردهای ورودی جدیدی که فدراسیون دنیای وزنه برداری اعلام نموده است، بدین ترتیب (293، 312، 331، 348، 368، 387، 401، 412، 424 و نهایتا 453 کیلوگرم) برای اوزان (55، 61، 67، 73، 81، 89، 96، 102، 109 و 109+ کیلوگرم) در نظر گرفته شده است. رکوردهایی که وزنه برداران حاضر در این رویداد مهم بین المللی می توانند با دستیابی به آن یا افزایش این رکوردها ضمن تصاحب سکوهای دنیای به عنوان نخستین رکوردشکنان این اوزان در تاریخ وزنه برداری لقب بگیرند اما نکته جالب این موضوع بی اطلاعی مربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان از رکوردهای معین و اعلام شده توسط فدراسیون دنیای وزنه برداری آن هم در فاصله زمانی کوتاه باقیمانده تا مسابقات دنیای 2018 ترکمنستان است! اتفاقی عجیب که نشان می دهد ما برای رویارویی و شکست رقبای قدرتمند دنیای خود، بدون تعارف بررسی رکوردی و محک فنی دقیقی از تیم ها و ورزشکاران مدعی حاضر در این دوره از مسابقات دنیای نداریم. حال قرار است با این وضعیت چگونه به عنوان قهرمان دوره قبلی رقابت های دنیای از عنوان ارزشمند خود در دنیای وزنه برداری دفاع کنیم حقیقتا سوالی است که کادرفنی و مسوولان فدراسیون باید پاسخش را برای روشن شدن افکار عمومی ارائه دهند.

به هر حال علی جباری در خلال صحبت های جالب خود در مورد وضعیت سهراب مرادی و اینکه او تنها امید طلایی کاروان وزنه برداری ایران در رقابت های دنیای 2018 ترکمنستان به شمار می رود، می گوید: سهراب مرادی تمرینات خوبی دارد. او وزنه بردار باتجربه ای است و مردم هم جز قهرمانی انتظار دیگری از او ندارند. مردم همیشه از سهراب می خواهند قهرمان گردد و رکورد بشکند البته هنوز فدراسیون دنیای رکوردهای اوزان جدید را اعلام ننموده که ببینیم به چه صورت است و برای آنها برنامه ریزی داشته باشیم! حتی علی داودی هم این شانس را دارد که رکورد جوانان دنیا را بشکند اما متاسفانه هنوز رکوردهای اوزان جدید اعلام نشده است!

علی جباری درباره اینکه کدام وزنه بردار ایرانی برای کسب مدال مجموع مسابقات قهرمانی دنیا2018 شانس دارد، معتقد است: سهراب مرادی، رضا بیرالوند و علی هاشمی شانس مسلم کسب مدال مجموع هستند. در کنار آنها محمدرضا براری و علیرضا سلیمانی را هم می توان در نظر گرفت که شانس مدال داشته باشند هر چند که کارشان در این دوره از مسابقات بسیار سخت است.

جباری در پاسخ به این پرسش که چرا خبر زیادی از همایون تیموری نیست، نیز تاکید می نماید: همایون تیموری مقداری آسیب دیدگی از ناحیه زانو دارد و از این رو تمریناتش مقداری سبک است و به او فشار نمی آوریم. به مسابقات دنیای می رسد و امیدوارم تا روز مسابقه اش خیلی بهتر گردد و به خوبی وزنه بزند.

جباری در مورد نبود نام سه وزنه بردار ایران در فهرست اولیه فدراسیون دنیای نیز معتقد است: اسامی ورزشکاران به طور کامل ارسال شده بود و فدراسیون هم پیگیر این موضوع است اما اینکه چرا در فهرست اولیه اسامی تیم ایران به طور کامل درج نشده، سوالی است که فدراسیون دنیای باید پاسخش را بدهد!

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2425

به "حضور در رقابت های جهانی وزنه برداری بدون بررسی رکوردی رقبا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور در رقابت های جهانی وزنه برداری بدون بررسی رکوردی رقبا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید