حضور موثر ایران در هوانوردی دنیا

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تبدیل ایران به قطب منطقه ای در صنعت هوایی، حضور موثر ایران در هوانوردی جهانی، ایجاد ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری برای توسعه ترافیک هوایی و دستیابی به استانداردهای ایمنی و کیفیت خدمات پروازی از جمله اهداف کلانی است که در سند جامع توسعه هوافضای کشور بر آن تاکید گردیده است.

حضور موثر ایران در هوانوردی دنیا

در این سند آمده است که در افق 1404، بخش هوافضای جمهوری اسلامی ایران با توسعه علم و فناوری و انتشار آن، قطبی خواهد بود. اقتدار موثر در امنیت ملی، کارا و قابل اتکا در تأمین نیازهای راهبردی و جاری جامعه ایرانی و دنیا، متناسب با فرهنگ و ارزشهای اسلامی- ایرانی، توانمند در ثروت آفرینی، طراحی، توسعه و فراوری محصولات و ارائه خدمات هوافضایی؛ الهام بخش و افتخار آفرین در گسترش مرزهای دانش و توسعه فناوری هوافضا، پیشران دیگر حوزه های علم، فناوری، صنعت و خدمات، دانش بنیان و توانمند در به کارگیری آخرین یافته های علمی، پژوهشی و فناوری از جمله اهداف این حوزه به شمار می روند.

بر اساس این سند، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی، وظیفه سیاست گذاری اجرایی، راهبری، هماهنگی و ایجاد ارتباطات بین دستگاهی لازم برای گسترش فناوری و صنایع دانش بنیان در حوزه هوایی و هوانوردی در چارچوب این سند را بر عهده دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1015

به "حضور موثر ایران در هوانوردی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور موثر ایران در هوانوردی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید